22. september 1996
Jaga lugu:

Felixi toodang Põltsamaal suureneb

«Jõudsalt on kasvanud Eesti-müük,» lausus Põltsamaa Felixi finantsdirektor Üllar Huik. Tema sõnul on Põltsamaa toodete turuosa Eestis kasvanud poole võrra, samal ajal kui ekspordi maht on kaks korda langenud pärast Venemaa kehtestatud topelttolle 1994. aastal.

Aasta lõpuks kavandab Põltsamaa Felix suurendada tehase käibe 75 miljoni kroonini ja firma omanikud on arvestanud 4 miljoni krooni suuruse aastakasumiga. Marmelaadi- ja veinitööstusest väljakasvanud Põltsamaa Felixi toodangumaht on tõusnud alates 1993. aasta detsembrist, kui 51 protsenti tehase aktsiatest ostis Rootsi toiduainekontsern Procordia Food.

Üllar Huigi sõnul müüvad Põltsamaa Felixi toodangust kõige paremini mahlad, nii Eestis kui välismaal. Mahlatootmise tooraine tuuakse suures osas välisriikidest, õunamahla tootmiseks kasutatakse põhiliselt kodumaiseid õunu.

Heade müügitulemuste saladuseks peab Huik suurt tööd toodangu uuendamisel. «Toiduainetööstuses püsib toode turul keskmiselt ühe aasta,» lisas Huik. «See tähendab, et peame oma tooteid iga paari aasta järel välja vahetama.»

Alates 1994. aastast on tehas peaaegu kogu toodanguvaliku uute toodete vastu välja vahetanud.

Põltsamaa Felixi juhatuse esimehe Andres Koerni sõnul aitab tootmise arengule kaasa kasumi investeerimine ettevõtte laiendamisse. Tehase töötajad on tema sõnul tänu välisinvestorile saanud hea väljaõppe.

Alates 23. augustist kuulub Procordia Foodile 91 protsenti ettevõtte aktsiatest, üheksa protsenti aktsiaid on Eesti tarbijateühistute keskühistu käes.

Procordia Foodi omanik vahetus eelmise aasta aprillis, kui Rootsi suurkontsern Volvo müüs firma Norra toiduainekontsernile Orkla Foods. Norra kontserni käive oli eelmisel aastal ligi 20 miljardit krooni.

Procordia Food on Põltsamaale investeerinud 30 miljonit krooni, tehases töötab 150 inimest.

Jaga lugu:
Hetkel kuum