• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,14%37 477,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,14%37 477,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 27.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovaruosade turg korrastub

Autovaruosade kaupluseketti omava ASi Aave juhatuse esimees Aare Hirv ütles, et firma teeb koostööd kaheksa Saksamaa tehasega, kes valmistavad autotootjatele osi. Mingeid vahendajaid Hirve sõnul Aave ei kasutada, sest see võimaldab müüa võimalikult madalate hindadega. Samas lisas ta, et paljude nende Eesti konkurentide puudus ongi just see, et puuduvad otsekontaktid ning kaupa tarnitakse vahendajate kaudu.
Tema sõnul saab nende kauplustest osta varuosi kõikidele Saksamaal toodetavatele autodele. Aare Hirve hinnangul on nende turuosa Eestis raske hinnata, kuid kuna ligi 60 protsenti Eestis sõitvatest autodest on toodetud Saksamaal, ollakse tema sõnul siiski edukamate hulgas.
Hirve sõnul ületab nende kuu käive 1,5 miljonit krooni ning nende turuosa on Eestis suur selliste automarkide osas nagu Audi ja Volkswagen. Neile peaks lisanduma ka Opel, rääkis Hirv.
Hirve ütlusel saab autoomanik nende kauplustest kauba tavaliselt kohe kätte, sest iga päev on neil müügil 3000 kaubaartiklit. Ta ütles, et nii nagu paljud konkurendid, on ka nemad keskendunud laomüügile.
Hirve sõnul suudetakse varuosi pakkuda autodele alates 70ndate aastate algusest kuni tänapäevani välja. Tema ütlusel pole aga mõtet nii vanadele autodele enam varuosi hankida, sest need maksavad kohati rohkem kui auto ise.
Aavel on üle Eesti viis kauplust, neist kaks Tallinnas ning ülejäänud Pärnus, Tartus ja Haapsalu-Ristil. Üleeile Tallinnas avatud kaupluses pakutavate Sachsi varuosade osakaal on näiteks Saksamaa turul 38 protsenti.
Monroe varuosad, mida Saksamaal palju müüakse, Eesti oludes Hirve sõnul eriti hästi ei sobi, sest tema arvates on siinsed teed näiteks Monroe pakutavate amortide jaoks liiga halvad, mistõttu tuleb neid sagedasti vahetada.
Monroe toodangut Eesti turul pakkuv Eesti Veoautovaruosade ASi direktor Vambola Tõnissoo ütles, et Aave on küll edukas oma poeketi raames, kuid hulgifirmana ta seda veel pole.
Tõnisoo rääkis, et lähiajal peaks tema andmetel Sachsi varuosadega Eesti turule tulema soomlased.
Tõnissoo ütles, et olukord autovaruosade turul on stabiliseerumas. «Pisitegijad hakkavad välja surema,» lisas ta. Lisaks on üha enam firmasid, kes sõlmivad tehastega otselepinguid ning lõpetavad kauba toomise Soome vahendajate kaudu. Tõnissoo ütles, et enamik suuremaid autovaruosi müüvaid firmasid pakuvad kaupa, mida kliendil on võimalik kohe laost kätte saada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele