• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 27.09.96, 01:00

Tammsaare tee ehitus kallineb

Tallinna abilinnapea Tiit Järve sõnul oli ka linna osaluse müümine Tallinna Pangas tingitud Tammsaare tee finantseerimisest. «Aktsiate müümisega on nüüd garanteeritud sel aastal ettenähtud tööde lõpetamine,» ütles ta. Tammsaare tee läbimurre on Järve sõnul linnaeelarve suurim rahaneelaja sel ja tõenäoliselt ka järgmisel aastal. Selleks aastaks on linnaeelarvest Tammsaare tee pikenduse ehitamiseks eraldatud 90 miljonit krooni.
«Igal juhul on teepikenduse ehitamine vaja lõpule viia,» on Järve kindlal seisukohal. Ehituse kallinemine seab raskesse olukorda järgmise aasta linnaeelarve koostamise -- mõnede kavas olnud objektide ehitamine jääb alustamata, hindas Järve. «Fakti, et Tammsaare tee läbimurret Tallinnale vaja on, ei ole keegi kahtluse alla seadnud,» lisas ta.
«Palju sõltub sellest, kui palju eraldatakse teedeehituseks raha järgmise aasta riigieelarvest. Läbirääkimised riigi ja linna vahel praegu veel kestavad,» ütles Järve.
Tammsaare tee ehituse projektijuhi Lemminkäinen Eesti ASi Eesti piirkonna juhataja Avo Lillemäe sõnul on nõuded tee ehitusele kahe aasta jooksul kardinaalselt muutunud. Lisaks on ehituse käigus esile kerkinud palju lisatöid.
«Näiteks ei osatud esialgses projektis ette näha, et Eesti Raudtee esitab raudteeülesõidu viadukti ehitamisel eurostandarditest kõrgemaid nõudmisi, see tõi kaasa lisakulusid ligi 6 miljoni krooni eest», ütles Lillemäe. «Samuti ei nõustunud Neste bensiinijaama taga asuva maa õigusjärgsed omanikud krundile veetrassi ehitamisega, mille ümberviimine nõuab ligi 7 miljonit,» lisas ta.
«Meie arvutuste järgi läheb kogu tee ehitus maksma 178,6 miljonit krooni,» ütles Lillemäe. «Minu arvates on kõik tehtud kulutused õigustatud -- ei ole mõtet ehitada poolikult valmis teed, mis mõne aasta pärast jälle remonti nõuab,» lisas ta.
Tallinna kommunaalameti juhataja Andres Monvelti ütlusel on linn lisaks 178,6 miljonile kroonile tee ehitamise alustamiseks teinud kulutusi ligi 10 miljoni krooni eest. Ettevalmistustööde hulka kuulusid projekteerimine, lammutustööd, haljastuse taastamismaksud ja autorijärelevalve. Ehitamise alustamise kiiruse tingis Monvelti sõnul ehitustööde kallinemine, mis seni on Eestis olnud ligi 20 protsenti aastas.
Nii Järve, Monvelti kui Lillemäe sõnul tuleks Tammsaare tee neljarealisena rajada kuni Sõpruse puiesteeni, mis suurendaks tunduvalt liikluse efektiivsust. «Seni ei ole linn veel julgenud seda vajalikku otsust teha,» ütles Avo Lillemäe. Praeguse projekti järgi ehitades valmib teelõik alates Järvevana teest neljarealisena, minnes enne Sõpruse puiesteed kaherealiseks, mis tekitab «pudelikaela», selgitas ta.
Andres Monvelti hinnangul nõuab teelaiendus veel 10--15 miljonit krooni.
Kommunaalameti juhataja asetäitja Heiki Alango sõnul veetakse teesüvendusest vabanenud jäätmed Koplis asuvasse savikarjääri, et ära hoida Maleva tänaval asuva kahe endise ehituskeraamikatehase hoone ja Neeme põigi tänaval asuva viie eramaja varisemist. «Varisemisoht ei ole suur -- karjääri täitmine ainult kindlustab olukorda,» ütles Alango.
Tammsaare tee ehitamine algas selle aasta kevadel. Ehitust finantseeritakse Nomura International PLC korraldatud Tallinna võlakirjade emissioonist, mille kogumaht on 480 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele