Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tammsaare tee ehitus kallineb

    Tallinna abilinnapea Tiit Järve sõnul oli ka linna osaluse müümine Tallinna Pangas tingitud Tammsaare tee finantseerimisest. «Aktsiate müümisega on nüüd garanteeritud sel aastal ettenähtud tööde lõpetamine,» ütles ta. Tammsaare tee läbimurre on Järve sõnul linnaeelarve suurim rahaneelaja sel ja tõenäoliselt ka järgmisel aastal. Selleks aastaks on linnaeelarvest Tammsaare tee pikenduse ehitamiseks eraldatud 90 miljonit krooni.
    «Igal juhul on teepikenduse ehitamine vaja lõpule viia,» on Järve kindlal seisukohal. Ehituse kallinemine seab raskesse olukorda järgmise aasta linnaeelarve koostamise -- mõnede kavas olnud objektide ehitamine jääb alustamata, hindas Järve. «Fakti, et Tammsaare tee läbimurret Tallinnale vaja on, ei ole keegi kahtluse alla seadnud,» lisas ta.
    «Palju sõltub sellest, kui palju eraldatakse teedeehituseks raha järgmise aasta riigieelarvest. Läbirääkimised riigi ja linna vahel praegu veel kestavad,» ütles Järve.
    Tammsaare tee ehituse projektijuhi Lemminkäinen Eesti ASi Eesti piirkonna juhataja Avo Lillemäe sõnul on nõuded tee ehitusele kahe aasta jooksul kardinaalselt muutunud. Lisaks on ehituse käigus esile kerkinud palju lisatöid.
    «Näiteks ei osatud esialgses projektis ette näha, et Eesti Raudtee esitab raudteeülesõidu viadukti ehitamisel eurostandarditest kõrgemaid nõudmisi, see tõi kaasa lisakulusid ligi 6 miljoni krooni eest», ütles Lillemäe. «Samuti ei nõustunud Neste bensiinijaama taga asuva maa õigusjärgsed omanikud krundile veetrassi ehitamisega, mille ümberviimine nõuab ligi 7 miljonit,» lisas ta.
    «Meie arvutuste järgi läheb kogu tee ehitus maksma 178,6 miljonit krooni,» ütles Lillemäe. «Minu arvates on kõik tehtud kulutused õigustatud -- ei ole mõtet ehitada poolikult valmis teed, mis mõne aasta pärast jälle remonti nõuab,» lisas ta.
    Tallinna kommunaalameti juhataja Andres Monvelti ütlusel on linn lisaks 178,6 miljonile kroonile tee ehitamise alustamiseks teinud kulutusi ligi 10 miljoni krooni eest. Ettevalmistustööde hulka kuulusid projekteerimine, lammutustööd, haljastuse taastamismaksud ja autorijärelevalve. Ehitamise alustamise kiiruse tingis Monvelti sõnul ehitustööde kallinemine, mis seni on Eestis olnud ligi 20 protsenti aastas.
    Nii Järve, Monvelti kui Lillemäe sõnul tuleks Tammsaare tee neljarealisena rajada kuni Sõpruse puiesteeni, mis suurendaks tunduvalt liikluse efektiivsust. «Seni ei ole linn veel julgenud seda vajalikku otsust teha,» ütles Avo Lillemäe. Praeguse projekti järgi ehitades valmib teelõik alates Järvevana teest neljarealisena, minnes enne Sõpruse puiesteed kaherealiseks, mis tekitab «pudelikaela», selgitas ta.
    Andres Monvelti hinnangul nõuab teelaiendus veel 10--15 miljonit krooni.
    Kommunaalameti juhataja asetäitja Heiki Alango sõnul veetakse teesüvendusest vabanenud jäätmed Koplis asuvasse savikarjääri, et ära hoida Maleva tänaval asuva kahe endise ehituskeraamikatehase hoone ja Neeme põigi tänaval asuva viie eramaja varisemist. «Varisemisoht ei ole suur -- karjääri täitmine ainult kindlustab olukorda,» ütles Alango.
    Tammsaare tee ehitamine algas selle aasta kevadel. Ehitust finantseeritakse Nomura International PLC korraldatud Tallinna võlakirjade emissioonist, mille kogumaht on 480 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kolme kuuga kolmandiku tõusnud vask lõi uue rekordi
Veebruarist 33% rallinud vase hind tegi täna värske rekordi, kerkides üle viie dollari naela eest.
Veebruarist 33% rallinud vase hind tegi täna värske rekordi, kerkides üle viie dollari naela eest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Soomlased imestavad: Eesti robotid vallutavad maid
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.