Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konteinervedusid ootavad ees raskemad ajad

    Kui kahel eelmisel korral oleme Saksamaa--Eesti suunal küsinud ekspedeerijatelt auto- ja ka lennutranspordi hinda, siis seekord huvitas Viljandi KEK Tradingut ka konteinerveo hind.
    Paraku on konteinervedude osas pilt kurb. Konteinerveo hinda pakkunud Melship ja Volfro jäävad oma hinnapakkumistega tagantpoolt vastavalt kolmandaks ja esimeseks. Tugeva hoobi annab konteinervedude kasutatavusele ka 1. oktoobril kehtima hakanud uus tollimäärus, mis lubab konteinerkaupadel seista vaid tolliladudes, mitte sadama terminaalides.
    Viljandi KEK Tradingu ekspordi-impordi juhi Tiit Praksi sõnul muutub sellega konteinervedude kasutamine veelgi problemaatilisemaks. Viljandi KEK Trading tasub kauba eest pangaülekannetega ja niikaua kuni raha jõuab välispartneri arvele, seisab konteiner Tallinna sadama terminaalis. Tihti on see seal üle kümne päeva. Nüüd seda võimalust pole ja seetõttu lisanduvad kulud konteineri transportimiseks sadama terminaalist tollilattu. Väidetavalt tuleb kogu konteinerveo hinnale juurde maksta ligikaudu 1000 krooni.
    Autovedude pakkumised olid seekord aga tugevamast klassist. Esimest korda ei saanud hinnapakkumist küsinud firma väita, et kasutab pakutud hindadest odavamat ekspedeerijat.
    Ekspedeerijate pakutavad üha lühemad veoajad võivad tunduda maagilistena, kuid samas peab tunnistama, et Euroopas üritatakse piiriületust normaliseerida. Kui Rapla Vedude direktor Urmas Nestor pidi autojuhi kabiinis tehtud Euroopa reisi pikima järjekorra seisma Poola-Saksamaa piiril, siis alates augustist on sealsel piiril maanteel E 40 avatud uus, Jedrzychowice-Ludwigsdorfi tollipunkt .
    Pakkumistest on näha, et autotranspordi hinnad on madalamad kui meritsiveod. Tundub, et konteinerveod ei ole sellest lähtekohast konkurentsivõimelised.
    Autovedajate hinnad kõiguvad suhteliselt kitsas vahemikus, mis on arvatavasti tingitud tihedast konkurentsist Saksamaa-vedudel. Meie poolt kasutatava Meoni Parseki 28 000kroonisest hinnast on madalamad nelja firma pakkumised.
    Autovedajate transiidiajad 4--7 päeva on rahuldavad. Ei taha uskuda, et Skanekspedi pakutavas maagilises 2--3päevases pakkumises oleks 2 päeva reaalne transpordiaeg. Kuid meil endal puuduvad Skanekspediga ka kogemused.
    Pikaajaliste partnersuhete tõttu on Meoni Parsek meile võimaldanud erakordse maksetähtaja -- kuni neli nädalat. Tavaliselt on maksetähtaeg nädal või kümme päeva. Kahte nädalat peame juba heaks tulemuseks.
    Loomulikult on saabunud odavamad hinnapakkumised meile argumendiks, et Meoni Parsekiga koostöö jätkudes taotleda madalamaid transpordi hindu.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.