• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 08.10.96, 01:00

Konteinervedusid ootavad ees raskemad ajad

Kui kahel eelmisel korral oleme Saksamaa--Eesti suunal küsinud ekspedeerijatelt auto- ja ka lennutranspordi hinda, siis seekord huvitas Viljandi KEK Tradingut ka konteinerveo hind.
Paraku on konteinervedude osas pilt kurb. Konteinerveo hinda pakkunud Melship ja Volfro jäävad oma hinnapakkumistega tagantpoolt vastavalt kolmandaks ja esimeseks. Tugeva hoobi annab konteinervedude kasutatavusele ka 1. oktoobril kehtima hakanud uus tollimäärus, mis lubab konteinerkaupadel seista vaid tolliladudes, mitte sadama terminaalides.
Viljandi KEK Tradingu ekspordi-impordi juhi Tiit Praksi sõnul muutub sellega konteinervedude kasutamine veelgi problemaatilisemaks. Viljandi KEK Trading tasub kauba eest pangaülekannetega ja niikaua kuni raha jõuab välispartneri arvele, seisab konteiner Tallinna sadama terminaalis. Tihti on see seal üle kümne päeva. Nüüd seda võimalust pole ja seetõttu lisanduvad kulud konteineri transportimiseks sadama terminaalist tollilattu. Väidetavalt tuleb kogu konteinerveo hinnale juurde maksta ligikaudu 1000 krooni.
Autovedude pakkumised olid seekord aga tugevamast klassist. Esimest korda ei saanud hinnapakkumist küsinud firma väita, et kasutab pakutud hindadest odavamat ekspedeerijat.
Ekspedeerijate pakutavad üha lühemad veoajad võivad tunduda maagilistena, kuid samas peab tunnistama, et Euroopas üritatakse piiriületust normaliseerida. Kui Rapla Vedude direktor Urmas Nestor pidi autojuhi kabiinis tehtud Euroopa reisi pikima järjekorra seisma Poola-Saksamaa piiril, siis alates augustist on sealsel piiril maanteel E 40 avatud uus, Jedrzychowice-Ludwigsdorfi tollipunkt .
Pakkumistest on näha, et autotranspordi hinnad on madalamad kui meritsiveod. Tundub, et konteinerveod ei ole sellest lähtekohast konkurentsivõimelised.
Autovedajate hinnad kõiguvad suhteliselt kitsas vahemikus, mis on arvatavasti tingitud tihedast konkurentsist Saksamaa-vedudel. Meie poolt kasutatava Meoni Parseki 28 000kroonisest hinnast on madalamad nelja firma pakkumised.
Autovedajate transiidiajad 4--7 päeva on rahuldavad. Ei taha uskuda, et Skanekspedi pakutavas maagilises 2--3päevases pakkumises oleks 2 päeva reaalne transpordiaeg. Kuid meil endal puuduvad Skanekspediga ka kogemused.
Pikaajaliste partnersuhete tõttu on Meoni Parsek meile võimaldanud erakordse maksetähtaja -- kuni neli nädalat. Tavaliselt on maksetähtaeg nädal või kümme päeva. Kahte nädalat peame juba heaks tulemuseks.
Loomulikult on saabunud odavamad hinnapakkumised meile argumendiks, et Meoni Parsekiga koostöö jätkudes taotleda madalamaid transpordi hindu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele