Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konteinervedusid ootavad ees raskemad ajad

    Kui kahel eelmisel korral oleme Saksamaa--Eesti suunal küsinud ekspedeerijatelt auto- ja ka lennutranspordi hinda, siis seekord huvitas Viljandi KEK Tradingut ka konteinerveo hind.
    Paraku on konteinervedude osas pilt kurb. Konteinerveo hinda pakkunud Melship ja Volfro jäävad oma hinnapakkumistega tagantpoolt vastavalt kolmandaks ja esimeseks. Tugeva hoobi annab konteinervedude kasutatavusele ka 1. oktoobril kehtima hakanud uus tollimäärus, mis lubab konteinerkaupadel seista vaid tolliladudes, mitte sadama terminaalides.
    Viljandi KEK Tradingu ekspordi-impordi juhi Tiit Praksi sõnul muutub sellega konteinervedude kasutamine veelgi problemaatilisemaks. Viljandi KEK Trading tasub kauba eest pangaülekannetega ja niikaua kuni raha jõuab välispartneri arvele, seisab konteiner Tallinna sadama terminaalis. Tihti on see seal üle kümne päeva. Nüüd seda võimalust pole ja seetõttu lisanduvad kulud konteineri transportimiseks sadama terminaalist tollilattu. Väidetavalt tuleb kogu konteinerveo hinnale juurde maksta ligikaudu 1000 krooni.
    Autovedude pakkumised olid seekord aga tugevamast klassist. Esimest korda ei saanud hinnapakkumist küsinud firma väita, et kasutab pakutud hindadest odavamat ekspedeerijat.
    Ekspedeerijate pakutavad üha lühemad veoajad võivad tunduda maagilistena, kuid samas peab tunnistama, et Euroopas üritatakse piiriületust normaliseerida. Kui Rapla Vedude direktor Urmas Nestor pidi autojuhi kabiinis tehtud Euroopa reisi pikima järjekorra seisma Poola-Saksamaa piiril, siis alates augustist on sealsel piiril maanteel E 40 avatud uus, Jedrzychowice-Ludwigsdorfi tollipunkt .
    Pakkumistest on näha, et autotranspordi hinnad on madalamad kui meritsiveod. Tundub, et konteinerveod ei ole sellest lähtekohast konkurentsivõimelised.
    Autovedajate hinnad kõiguvad suhteliselt kitsas vahemikus, mis on arvatavasti tingitud tihedast konkurentsist Saksamaa-vedudel. Meie poolt kasutatava Meoni Parseki 28 000kroonisest hinnast on madalamad nelja firma pakkumised.
    Autovedajate transiidiajad 4--7 päeva on rahuldavad. Ei taha uskuda, et Skanekspedi pakutavas maagilises 2--3päevases pakkumises oleks 2 päeva reaalne transpordiaeg. Kuid meil endal puuduvad Skanekspediga ka kogemused.
    Pikaajaliste partnersuhete tõttu on Meoni Parsek meile võimaldanud erakordse maksetähtaja -- kuni neli nädalat. Tavaliselt on maksetähtaeg nädal või kümme päeva. Kahte nädalat peame juba heaks tulemuseks.
    Loomulikult on saabunud odavamad hinnapakkumised meile argumendiks, et Meoni Parsekiga koostöö jätkudes taotleda madalamaid transpordi hindu.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.