Torujuhtme viimine sadama kuuendalt kailt seitsmendale peab saama valmis järgmisel teisipäeval, ütles Panfilov. Seni laadis Termoil kokkuleppe kohaselt REga Tallinna Sadam laevadele masuuti kuuendalt kailt, kuhu torujuhe oli ajutiselt paigaldatud.
«Kuues kai anti Termoilile ajutiselt kasutada, sest nad tahtsid hakata laadima enne esimest juulit,» põhjendas Tallinna Sadama arendusdirektor Aare Kitsing. «Andsime loa, aga nad ei laadinud mais-juunis ühtegi laeva.»
Pärast kütusetoru teisaldamist jätkub kuuendal kail söe-, puidu- ja puisteainete laadimine, sõnas Kitsing.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nädalas laadib Termoil üks-kaks tankerit, mille täitmine võtab kuni kaks päeva aega, lausus Oleg Panfilov.
Torujuhtme ümberlülitamine ja seitsmendale kaile uue toru paigaldamine Panfilovi sõnul Termoili tööd ei sega.
Rohkem mõjutab laadimist masuudi eelsoojendamine, sõnas Panfilov. Torujuhtmeid pidi pumbatav masuut on soojendatud kuni kuuekümne soojakraadini, et kütus tsisterni seinte külge ei jääks. «Soojendamisprotsess võtab aega, praegu on juba öösel külmakraadid,» märkis Panfilov.
Panfilovi sõnul on alates juulist, kui Termoili torujuhe käivitati, laevadele laaditud masuudi kogus pidevalt suurenenud. Juulis läbis torujuhet tema sõnul 20 000 tonni, augustis 70 000 tonni ja septembris 130 000 tonni masuuti.
Iga kütusetonni pealt laekub Termoili torujuhtme ehitamise ettemaksu teinud USA kontsernile Coastal kolm USA dollarit (36 krooni). «Seega on juba üle poole miljoni dollari (6 mln krooni -- toim) makstud,» kinnitas Panfilov.
Coastal Corp finantseeris Termoili torujuhtme ehitamist 17,5 miljoni dollariga (214 mln krooni).