Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tugevaim Rootsi vedaja pakub kõrgeimat veohinda

    Rootsi-suunaliste vedude turul on ekspedeerimisfirmade hulgas olemas kindel liider. Skandinaaviale, eriti Rootsile, spetsialiseerunud Svex Eesti suutis esimesel poolaastal ainuüksi Rootsi turult välja meelitada peaaegu sama palju käibemiljoneid kui laiahaardeline kõrgeima käibega Balti Transport muude suundade pealt kokku.
    Viljandi KEK Tradingule laekunud hinnapakkumusi jälgides võivad paljud ekspedeerijad Svexi vaid kadestada. Pakkumust, mis on ligikaudu 10 000 krooni kallim konkurentide keskmisest autoveo hinnast, vähemalt 2--3 päeva pikema veoajaga ja poole lühema maksetähtajaga, võib endale lubada ekspedeerija, kelle koht turul on kõigutamatu ja võimaldab klientide valikut ka suuremate firmade seas. Kuna väidetavalt ainuisikuliselt hinna kokkupanekuga tegelenud Svex Eesti juht Jaan Lepp viibis komandeeringus, ei olnud võimalik saada selgitust, mida suudab Svex siiski pakkuda 10 000 krooni eest paremini. Seetõttu pean seni nõustuma ekspert Asko Talu arvamusega, et Svexi pakkumus tundub ülepakutuna.
    Järjekordselt on eksperdi tähelepanu pälvinud Skanekspedi pakkumus. Vastulausena Asko Talule väidab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela, et autovedajate veohinnad on pidevas kõikumises ja kui ekspedeerija suudab sellest lähtuvalt kliendile välja pakkuda hinna 500--1000kroonise täpsusega, on ta tegutsenud professionaalselt. Ka ei nõustu Lainela väitega, et ekspedeerija peaks hinnakõikumistest tulenevad riskid enda kanda võtma ja pakkuma kliendile välja ühe kindla hinna. Näitena toob ta pangad, kus keegi ei pahanda iga päev muutuva valuutade hinna üle.
    Teised ekspedeerijad millegipärast Skanekspedi professionaalsuse kriteeriumitest ei hooli ja annavad kliendile kindla hinna.
    Rootsi on üks suuremaid Eesti kaubapartnereid. Erinevalt Soomest on Eesti ja Rootsi vahelised veod mahuliselt enam-vähem tasakaalus, st koormaga liikuvate veovahendite arv mõlemas suunas on võrdne (kaupa on piisavalt). Sellega võib seletada juuresolevate pakkumuste suurt erinevust (mõned veofirmad võivad lubada endale koormate valimist, mida võtta vedada, mida mitte).
    Ebaselge on Scanekspedi pakkumine 18 800--20 000 krooni, veoaeg 1--2 päeva. Kliendina valiksin ühepäevase teenuse 18 800 krooni eest. Millest oleneb hinna kõikumine konkreetsel marsruudil? Ilmselt pakub Skaneksped hindu sõltuvalt vedajate hinnakõikumistest. Arvan, et kliendile oleks parem pakkuda üht konkreetset hinda.
    Ülepakutuna tundub Svexi pakkumine 32 837 krooni (kuus päeva), kuhu lisanduvad veel lisatasud.
    Hetkel tunduvad reaalsed pakkumised vahemikus 20 000--25 000 krooni veoajaga kuni neli päeva.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.