Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tugevaim Rootsi vedaja pakub kõrgeimat veohinda

    Rootsi-suunaliste vedude turul on ekspedeerimisfirmade hulgas olemas kindel liider. Skandinaaviale, eriti Rootsile, spetsialiseerunud Svex Eesti suutis esimesel poolaastal ainuüksi Rootsi turult välja meelitada peaaegu sama palju käibemiljoneid kui laiahaardeline kõrgeima käibega Balti Transport muude suundade pealt kokku.
    Viljandi KEK Tradingule laekunud hinnapakkumusi jälgides võivad paljud ekspedeerijad Svexi vaid kadestada. Pakkumust, mis on ligikaudu 10 000 krooni kallim konkurentide keskmisest autoveo hinnast, vähemalt 2--3 päeva pikema veoajaga ja poole lühema maksetähtajaga, võib endale lubada ekspedeerija, kelle koht turul on kõigutamatu ja võimaldab klientide valikut ka suuremate firmade seas. Kuna väidetavalt ainuisikuliselt hinna kokkupanekuga tegelenud Svex Eesti juht Jaan Lepp viibis komandeeringus, ei olnud võimalik saada selgitust, mida suudab Svex siiski pakkuda 10 000 krooni eest paremini. Seetõttu pean seni nõustuma ekspert Asko Talu arvamusega, et Svexi pakkumus tundub ülepakutuna.
    Järjekordselt on eksperdi tähelepanu pälvinud Skanekspedi pakkumus. Vastulausena Asko Talule väidab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela, et autovedajate veohinnad on pidevas kõikumises ja kui ekspedeerija suudab sellest lähtuvalt kliendile välja pakkuda hinna 500--1000kroonise täpsusega, on ta tegutsenud professionaalselt. Ka ei nõustu Lainela väitega, et ekspedeerija peaks hinnakõikumistest tulenevad riskid enda kanda võtma ja pakkuma kliendile välja ühe kindla hinna. Näitena toob ta pangad, kus keegi ei pahanda iga päev muutuva valuutade hinna üle.
    Teised ekspedeerijad millegipärast Skanekspedi professionaalsuse kriteeriumitest ei hooli ja annavad kliendile kindla hinna.
    Rootsi on üks suuremaid Eesti kaubapartnereid. Erinevalt Soomest on Eesti ja Rootsi vahelised veod mahuliselt enam-vähem tasakaalus, st koormaga liikuvate veovahendite arv mõlemas suunas on võrdne (kaupa on piisavalt). Sellega võib seletada juuresolevate pakkumuste suurt erinevust (mõned veofirmad võivad lubada endale koormate valimist, mida võtta vedada, mida mitte).
    Ebaselge on Scanekspedi pakkumine 18 800--20 000 krooni, veoaeg 1--2 päeva. Kliendina valiksin ühepäevase teenuse 18 800 krooni eest. Millest oleneb hinna kõikumine konkreetsel marsruudil? Ilmselt pakub Skaneksped hindu sõltuvalt vedajate hinnakõikumistest. Arvan, et kliendile oleks parem pakkuda üht konkreetset hinda.
    Ülepakutuna tundub Svexi pakkumine 32 837 krooni (kuus päeva), kuhu lisanduvad veel lisatasud.
    Hetkel tunduvad reaalsed pakkumised vahemikus 20 000--25 000 krooni veoajaga kuni neli päeva.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Raadiohommikus: Infortar ja tööstuse käekäik
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.
241 miljonit eurot: kaitsefondist saab osa üheksa Eestiga seotud projekti
Euroopa Liidu kaitsevaldkonna teadus- ja arendusprojektide konkursil sai rahastuse üheksa Eesti osalusega rahvusvahelist projekti, mida toetatakse Euroopa Kaitsefondist kokku 241 miljoni euro eest, teatas kaitseministeerium.
Euroopa Liidu kaitsevaldkonna teadus- ja arendusprojektide konkursil sai rahastuse üheksa Eesti osalusega rahvusvahelist projekti, mida toetatakse Euroopa Kaitsefondist kokku 241 miljoni euro eest, teatas kaitseministeerium.