• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 16.10.96, 01:00

Eesti ettevõtteil läheb paremini

Ettevõtete brutokasum oli teises kvartalis kokku 4 miljardit krooni. Ettevõtted said suuremat kasumit tänu tasuvamale tootmistegevusele ja netokäibe kasvule, teatas statistikaamet.
Teises kvartalis oli Eesti ettevõtete realiseerimise netokäive kokku 33 miljardit krooni, mis oli kasvanud käesoleva aasta esimese kvartaliga võrreldes 11%. Eelmise aasta samal perioodil oli kasv ainult viis protsenti. Kõige suurem oli 1996. aasta teises kvartalis netokäibe kasv kalandusettevõtetes, selgus statistikaameti andmetest.
Krabi imitatsiooni makrat valmistava ASi Makrill kommertsdirektori Jaan Lahtvee sõnul ei müünud Makrill oma toodangut teises kvartalis rohkem kui selle aasta esimeses kvartalis. Küll on läbimüük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenenud 10 protsenti, ütles ta. Makrill müüb poole oma toodangust Eestis ja poole Lätis, Leedus ning Ukrainas.
ASi Viru Rand müügidirektori Jaak Pruunese sõnul on nende toodangu müük sellel aastal stabiilselt suurenenud. Tema ütlusel olid kolmanda kvartali tulemused veelgi paremad kui teises kvartalis. «Eriti hästi lähevad idaturul meie sprotid,» ütles ta.
ASi Paljassaare Kalatööstus müügidirektor Mauno Leppik rääkis, et nende ettevõtte jaoks on kõige edukamad tavaliselt aasta esimene ja teine kvartal. Küll on teises kvartalis Paljassaare kalatööstuse läbimüük suurenenud, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 1995. aasta teises kvartalis müüs Paljassaare kalatööstus 1024 tonni külmutatud kalapulki ja 1996. aasta teises kvartalis 1424 tonni.
Languse eelmise aasta müügitulemustes põhjustas Paljassaare kalatööstuse jaoks Soome liitumine Euroopa Liiduga, ütles Leppik. Sellel aastal orienteerusime ümber Venemaa ja Ukraina turule, lisas ta.
Makrat valmistava ASi Makrill kommertsdirektori Jaan Lahtvee sõnul ei müünud Makrill oma toodangut teises kvartalis rohkem kui esimeses kvartalis.
Läbimüük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on suurenenud kümme protsenti, ütles ta. Makrill müüb poole oma toodangust Eestis ja poole Lätis, Leedus ning Ukrainas.
ETK Pärnu Kalamajandi tegevdirektor Enn Truuts ütles, et Pärnu kalamajandi netokäive kasvas teises kvartalis võrreldes esimese kvartaliga, mis on tingitud tootmise sesoonsest iseloomust. Rohkem on tema sõnul käive kasvanud aga võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Pärnu kalamajand prognoosib selle aasta käibeks 33 miljonit krooni, eelmise aasta käive oli 22 miljonit krooni. Netokäive kasvab tänu kalakonservide ekspordi suurenemisele, lausus Truuts. Pärnu kalamajand ekspordib 97 protsenti toodangust Venemaale, Ukrainasse, Valgevenesse ja USAsse.
Statistikaameti andmed ettevõtete finantsnäitajate kohta põhinevad ettevõtete kvartaalsetel statistilistel aruannetel, mille esitavad Eestis registreeritud ettevõtted.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele