Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee hülgab suurlaenu

    Rahandusministeeriumi rahvusvaheliste suhete osakonna juhataja Agate Dalton ütles, et EBRD oli valmis alustama läbirääkimisi laenulepingu vormistamise üle detsembris ja ilmselt olnuks laenulepingule võimalik alla kirjutada järgmise aasta jaanuaris.
    Daltoni sõnul on Eesti Raudtee seisukoht laenu suure tõenäosusega mitte võtta kummaline, sest seda laenu on EBRD-lt taotletud ja ette valmistatud kaks aastat.
    EBRD laenu suurus olnuks Daltoni sõnul 360 miljonit krooni, millele lisandunuks veel ligi 248 miljoni krooni suurune kaasfinantseerimine Jaapani ekspordi-impordipanga kaudu. Laen oleks saadud viieteistkümne aasta peale.
    Kuna EBRD ei tohi projekte finantseerida rohkem kui 50 protsendi ulatuses, oleks tänu jaapanlaste kaasfinantseerimisele olnud projekt kaetud 75 protsendi osas, ütles Dalton.
    RE Eesti Raudtee infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann ütles, et EBRD-le pole veel lõplikult ära öeldud. Panga pakutud projekt oli märksa suurem, kui vajalikuks peeti võtta, lisas ta samas.
    Kuna riik pole rohkem kui poole miljardi eest mingeid garantiisid nõus andma, eelistas Eesti Raudtee Simmermanni sõnul Euroopa investeerimispanga 240 miljoni kroonise laenu kasuks.
    Simmermann ütles, et kõige suurem vajadus raha järele on praegu Tallinna--Narva liini kordategemiseks, mis läheks esialgsete arvutuste kohaselt maksma ligi 500 miljonit krooni.
    Kuna Euroopa investeerimispanga laen katab ainult poole Tallinna--Narva liini remondi maksumusest, tuleb ülejäänu leida kas riigil, Eesti Raudteel või teistel finantsasutustel.
    Kuna riigil ja Eesti Raudteel vahendeid pole, peab firma Simmermanni sõnul puuduvate vahendite leidmiseks läbirääkimisi mitme finantsinstitutsiooniga, seal hulgas ka Euroopa arengu- ja rekonstruktsioonipank.
    Kust laen lõplikult võetakse, otsustab Simmermanni sõnul lõplikult siiski rahandusministeerium.
    «Meie võime teha vaid omapoolse soovituse,» lisas ta.
    Eile oli riigikogus esimesel lugemisel ligi 240 miljoni krooni suuruse Euroopa investeerimispangalt taotletava laenu projekt.
    Kuigi EIB on tavaliselt nõus laenuga finantseerima ligi 50 protsenti projekti maksumusest, siis kõnealusel juhul on pank saatnud rahandusministeeriumile kirja, milles kinnitab, et nad on nõus katma ka teise 240 miljonit krooni projekti maksumusest, märkis Dalton.
    EIB-lt taotletatav laen makstakse välja kuni kümne vähemalt 15 mln kroonise osamaksena. Laen on kavas võtta 18 aastaks intressiga ligi 6 protsenti.
    Eesti Raudtee arengukava kohaselt on firmasse aastatuhande vahetuseni vaja investeerida 3,4 mld krooni.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.