William Cronenberg III advokaadibüroost Sorainen lausus, et juristid laias maailmas kasutavad Interneti abi klientide leidmisel, nendega suhtlemisel ning info hankimisel. «Näiteks õnnestus mul ühe kliendi tarbeks hankida dokumente Interneti kaudu USA kongressi raamatukogust, mis asub Washingtonis,» ütles Cronenberg, «vastasel korral oleksin pidanud ise Ameerikasse sõitma või kasutama mõne kalli USA advokaadibüroo teenuseid.»
Tema sõnul hakkasid advokaadid Interneti kaudu alles hiljuti klientidega suhtlema ja USAs on selle teenuse populaarsus kiiresti kasvanud. Peale kongressi raamatukogu on Internetis saadaval suures koguses teisi juristide tööks vajalikke infobaase, näiteks maailma tuntum info- ja õigusalane infobaas Lexis-Nexis.
Cronenberg ei välistanud, et tulevikus võivad juristid Eestis teha Interneti vahendusel õigusalast tööd klientidele üle terve maailma.
Cronenberg ütles, et suhtleb Interneti kaudu nii klientidega kui ka partneritega teistest advokaadibüroodest. Internet sobib tema sõnul hästi konsultatsioonide edastamiseks, oluliste asjade puhul tahavad kliendid advokaadiga isiklikult kokku saada.
Toomas Taube advokaadibüroost Tark & Co ütles, et Eesti kliendid eelistavad pigem ise kohale tulla kui Interneti kaudu suhelda. «Vähemalt esimene kontakt advokaadiga peab toimuma isiklikul pinnal,» ütles Taube.
Tema sõnul pole Eesti advokaadibürood veel jõudnud sammu pidada USA advokaadibüroodega, mis klientidele isegi avalduse blanketid koju kätte saadavad.
Tõnis Tamme advokaadibüroost Teder & Tark põhjendas Eesti advokaatide Interneti-ükskõiksust Euroopa eeskujuga. Nii näiteks ajavat Inglise advokaadid veel tänaseni asju faksiaparaadi ja diktofoniga. Arvutite kasutamine on Euroopa advokaatidele võõram kui USA kolleegidele, märkis Tõnis Tamme.
Tamme sõnul on peamine takistus Interneti-suhtlemisel korraliku maksustamisvõi-maluse puudumine Eestis. «Senikaua, kuni me ei tea, kuidas klient meile Interneti kaudu maksma hakkab, ei saa me sellist teenust pakkuda,» lisas ta.
Samuti märkis Tamme Eesti advokatuuri negatiivset hoiakut igat sorti reklaami suhtes, seal hulgas ka Interneti-reklaam, kuna kontinentaal-Euroopa sügavad õigusalased traditsioonid ei pea Ameerika-stiilis enesereklaami heaks tooniks.