• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 01.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äriidee: ujuv pood

Ostuhimulised soomlased jätkavad oma vallutusretke Tallinnas. Üksteise järel on nende saagiks langenud Kadaka turg, Kuningate kauplused, Tallinna kaubamaja, Maksimarket, Viru ostukeskus ja ka Stockmann.
Vaevu jõuab mõni uus kaubakeskus ostujõulistele pealinlastele meeldima hakata, kui neist hõimurahvas nagu teerulliga üle sõidab ja kohaliku publiku lärmakusega eemale peletab.
Tallinna kaubamaja on esimesena teatanud oma kavatsusest avada selle täitmatu himu rahuldamiseks ostukeskus Helsingis, kus aga kohalik maksusüsteem hakkab avaldama mõju hindadele ning loodetud efekt ei pruugi olla nii ilmne, kui see algul paistab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kummaline, et keegi pole veel tulnud mõttele osta või rentida laev, panna see paksult Eesti poodides müüdavat kaupa täis, avada kümmekond baari ning hakata Soome lahel huvireise korraldama. Päeva jooksul jõuaks teha vähemalt kolm Helsingist väljuvat kolmetunnist reisi, et siis ööseks Tallinna tulla ja uus kaubalaadung peale võtta.
Kõige lihtsam variant oleks, kui Eesti firma rendiks Eesti firmale kuuluva laeva. Loogiliselt võttes peaks sel juhul laeval arendatav äritegevus alluma Eesti maksuseadustele ning mingeid uusi makse ei tohiks lisanduda.
Laeva rentimine on küll üsna kallis, ent kui arvutada välja kulutused kaubanduspinna ruutmeetri kohta, ei tohiks need tulla oluliselt suuremad maapealse suurkaubamaja kulutustest.
Mitmekordsed laevatekid võimaldavad pealegi erilaadseid kaubakeskusi pakkuda. Laeva autotekil võiks edukalt näiteks midagi Kadaka turu laadset tegutseda. Paar korrust võtaks enda alla toidukauplus ning ülejäänu jääks tööstuskaupade ja joogikohtade päralt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele