Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autovedajad taunivad vanusepiirangut

    ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste ütles, et sellise nõude kehtestamine on absurdne, sest piirangute kehtestamisel tuleks lähtuda eelkõige auto tehnilisest seisukorrast.
    Ta lisas, et talle jääb arusaamatuks, miks on kehtestatud autode vanusepiirang 15 aastat, mitte aga näiteks 12 aastat.
    Härmaste sõnul võib uue määruse kehtimahakkamisel hulk autovedusid tegevaid firmasid pankrotti minna, kuna ümberorienteerumine sisevedudele, mis ei too palju tulu, on raske, kui mitte võimatu. Eestis on ainult paar firmat, kellel on mitukümmend autot, ülejäänutel on maksimaalselt viis sõidukit, teab Härmaste.
    Kui viie autoga firma peab kasvõi ühest autost loobuma, võib ta oma uksed kinni panna, lisas ta. Euroopas on piirangud karmimad
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna juhataja Lembit Kiviloo ütles, et autode vanusepiirangu kehtestamist arutati ka poolteist aastat tagasi Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonis, kelle liikmetest pakkusid mõned vanusepiiranguks isegi kümme aastat.
    Kiviloo sõnul jõuti tookord seisukohale, et otstarbekas on kehtestada veokitele 15 aasta piirang.
    Kiviloo jätkas, et näiteks Austria on keelanud riiki sissesõidu veoautodel, mis pole keskkonnasõbralikud ja on vanemad kui neli aastat. Ta lisas, et praegu käib Euroopas Saksamaa ja Austria eestvedamisel kampaania, mille eesmärk on kehtestada veelgi karmimad keskkonnaalased nõudmised. Selle järgi lubataks autovedusid Euroopas teha vaid sõidukitega, mis pole vanemad kui kolm aastat.
    Kiviloo sõnul nõuavad paljud Euroopa riigid, seal hulgas ka Rootsi, et Eestis karmistataks rahvusvaheliste vedude litsentside väljaandmisel autovedajate suhtes kohaldatud keskonnaalaseid nõudmisi.
    Arvestades Eesti firmade veokite sagedast arestimist Vene tollis, oleks idasuunas Aivo Härmaste sõnul sobilik sõita just vanemate autodega. Arestimise korral tuleb transpordifirmal tasuda teatud protsent veoki hinnast, mille suuruse määrab Vene toll, uuemate autode puhul on see summa suurem. Lisaks esineb Venemaal palju autovargusi.
    Härmaste lisas, et rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni küsitluse kohaselt julgevad Venemaale sõita vaid 33 protsenti assotsiatsiooni veidi üle 400 liikmesfirmast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Päästerõngas kõigile ei päästa kedagi
Globaalsete sündmuste mõjul näeme riigikapitalismi enneolematut esilekerkimist majanduses, aga see on hukatuslik rada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Globaalsete sündmuste mõjul näeme riigikapitalismi enneolematut esilekerkimist majanduses, aga see on hukatuslik rada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Nüüd on see siis käes – Eesti kinnisvaraturul hakkab kuk ..., tähendab, juhtuma
Kinnisvaraturg on jõudnud kauaoodatud korrektsiooni algusesse. Kiirustada ei maksa, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kinnisvaraturg on jõudnud kauaoodatud korrektsiooni algusesse. Kiirustada ei maksa, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Finantsinspektsioon tegi Coop Pangale ettekirjutuse
Finantsinspektsioon tegi Coop Panga gruppi kuuluvale kahele ettevõttele ettekirjutuse, mille järgi tuleb Coop Pangal täiustada krediidiriski juhtimist ja kontrollimist ning Coop Finants peab suuremat tähelepanu pöörama klientide krediidivõimelisuse hindamisele ning muutma sellega seoses oma sisemisi protseduure, selgub täna avaldatud Finantsinspektsiooni pressiteatest.
Finantsinspektsioon tegi Coop Panga gruppi kuuluvale kahele ettevõttele ettekirjutuse, mille järgi tuleb Coop Pangal täiustada krediidiriski juhtimist ja kontrollimist ning Coop Finants peab suuremat tähelepanu pöörama klientide krediidivõimelisuse hindamisele ning muutma sellega seoses oma sisemisi protseduure, selgub täna avaldatud Finantsinspektsiooni pressiteatest.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Pereettevõtja: tippjuhtimine on nagu matšeetega võsas raiumine
Tippjuhtimist peetakse üksildaseks ja kuigi võib ju konsulteerida parimate nõuandjatega, siis otsuse, karmi või hea, peab langetama siiski tippjuht ise, leiab pereettevõtja Aigar Pindmaa.
Tippjuhtimist peetakse üksildaseks ja kuigi võib ju konsulteerida parimate nõuandjatega, siis otsuse, karmi või hea, peab langetama siiski tippjuht ise, leiab pereettevõtja Aigar Pindmaa.
Azovstali omanik plaanib Euroopasse terasetehast
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Trind Ventures käivitas 55miljonise riskifondi
Tallinnas asuv riskikapitalifondide valitseja Trind Ventures teatas 55 miljoni eurose kogumahuga fondi käivitamisest, mis hakkab investeerima tehnoloogia idufirmadesse Balti riikides ja Põhjamaades.
Tallinnas asuv riskikapitalifondide valitseja Trind Ventures teatas 55 miljoni eurose kogumahuga fondi käivitamisest, mis hakkab investeerima tehnoloogia idufirmadesse Balti riikides ja Põhjamaades.
Azovstali omanik plaanib Euroopasse terasetehast
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.