Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autovedajad taunivad vanusepiirangut

    ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste ütles, et sellise nõude kehtestamine on absurdne, sest piirangute kehtestamisel tuleks lähtuda eelkõige auto tehnilisest seisukorrast.
    Ta lisas, et talle jääb arusaamatuks, miks on kehtestatud autode vanusepiirang 15 aastat, mitte aga näiteks 12 aastat.
    Härmaste sõnul võib uue määruse kehtimahakkamisel hulk autovedusid tegevaid firmasid pankrotti minna, kuna ümberorienteerumine sisevedudele, mis ei too palju tulu, on raske, kui mitte võimatu. Eestis on ainult paar firmat, kellel on mitukümmend autot, ülejäänutel on maksimaalselt viis sõidukit, teab Härmaste.
    Kui viie autoga firma peab kasvõi ühest autost loobuma, võib ta oma uksed kinni panna, lisas ta. Euroopas on piirangud karmimad
    Teede- ja sideministeeriumi maanteeliiklusosakonna juhataja Lembit Kiviloo ütles, et autode vanusepiirangu kehtestamist arutati ka poolteist aastat tagasi Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonis, kelle liikmetest pakkusid mõned vanusepiiranguks isegi kümme aastat.
    Kiviloo sõnul jõuti tookord seisukohale, et otstarbekas on kehtestada veokitele 15 aasta piirang.
    Kiviloo jätkas, et näiteks Austria on keelanud riiki sissesõidu veoautodel, mis pole keskkonnasõbralikud ja on vanemad kui neli aastat. Ta lisas, et praegu käib Euroopas Saksamaa ja Austria eestvedamisel kampaania, mille eesmärk on kehtestada veelgi karmimad keskkonnaalased nõudmised. Selle järgi lubataks autovedusid Euroopas teha vaid sõidukitega, mis pole vanemad kui kolm aastat.
    Kiviloo sõnul nõuavad paljud Euroopa riigid, seal hulgas ka Rootsi, et Eestis karmistataks rahvusvaheliste vedude litsentside väljaandmisel autovedajate suhtes kohaldatud keskonnaalaseid nõudmisi.
    Arvestades Eesti firmade veokite sagedast arestimist Vene tollis, oleks idasuunas Aivo Härmaste sõnul sobilik sõita just vanemate autodega. Arestimise korral tuleb transpordifirmal tasuda teatud protsent veoki hinnast, mille suuruse määrab Vene toll, uuemate autode puhul on see summa suurem. Lisaks esineb Venemaal palju autovargusi.
    Härmaste lisas, et rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni küsitluse kohaselt julgevad Venemaale sõita vaid 33 protsenti assotsiatsiooni veidi üle 400 liikmesfirmast.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.