• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 07.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Büroomoes on möödas läägete pastelltoonide aeg

Büroo värvilahenduses näitab, millises psüühilises seisundis soovitakse töötajaid ja ka kliente hoida. Nii on olemuselt erinevad näiteks reisibüroo ja tavaline kontor, millest esimene peaks olema aktiivsem. Kontoriruumid on asutuse visiitkaart, kuid muidu nii olulise põhitõe juures ei tohi siiski unustada vastuolu, et eriti atraktiivne ning efektne interjöör ei pruugi olla väga hea töökeskkond.
Julgem lahendus sobib näiteks reklaami- ja reisibüroodesse, suhtekorraldusfirmadesse, ajakirja toimetusse. Konservatiivsed asutused, nagu advokaadikontorid, endale erksavärvilist bürood lubada ei saa.
Büroo värvimood püsib umbes viis aastat, seejärel on optimaalne see välja vahetada. Soliidseid ja tasakaalukaid büroosid aga iga viie aasta tagant ei uuendata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Büroodes, kus inimesed peavad päevast päeva hommikust õhtuni töötama, peaks värvilahendus olema rahulik. Rahulikkus ei tähenda valgeid seinu ja valget mööblit, vaid läbi kontori võib joosta erksam tausttoon. Nii võivad klientide ruumis olla värvilised klienditoolid. Näiteks Saksamaal Lufthansa kontoris on klienditoolid hallikas-kollased vastavalt firma logo kollasele värvile.
Konkreetsete värvide valikut mõjutab ühelt poolt mood, teiselt poolt värvipsühholoogia. Moetoonidest võiks välja tuua puhtad värvid. Möödas on läilade pastelltoonide aeg, soositakse tugevaid põhivärve, nagu sinine, punane, kollane jne. Värvuspsühholoogia järgi mõjuvad toniseerivalt sinine ja roheline.
Büroo värvid peavad tasakaalus olema, samuti on oluline vaheldusrikkus, kuna ühtlane lahendus võib osutuda igavaks ja tüütavaks. Kõik kasutatavad toonid ei tohiks olla ühtlase intensiivsusega.
Heas interjööris peaks olema aktsente. Ahistavalt ja süngelt mõjuvad ruumid, kus tumedale mööblile on taustaks tumedad seinad ja tume vaip. Steriilselt mõjuvad ühtlaselt heledad ruumid. Hea tulemuse annab kahe eelneva olukorra sümbioos: heledama ruumi aktsendiks tumedam mööbel ning heledale sisustusele taustaks aktiivsem-intensiivsem seinatoon. Lihtsa, kuid efektse lahendusena võib mingit värvitooni rõhutada ka bürookaustade, kruuside või kohvitassidega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele