• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    FFI koondab kliendi instruktsioonid ekspedeerijale

    FIATA FFI (Freight Forwarders Instructions) ehk ekspedeerimisinstruktsioonid ei ole transpordidokument, vaid vorm, mis koondab kõik kliendi ekspedeerijale antavad instruktsioonid kirjalikult ühele lehele. See välistab kliendi ja ekspedeerija omavahelise vääritimõistmise ja hilisemad arusaamatused instruktsioonide osas.
    FFI sisaldab näiteks tellimusega kaasnevate dokumentide loetelu, müügitingimusi, kindlustustingimuste iseloomustust, ohtlike kaupade puhul veosega ümberkäimise instruktsioone, akreditiivi kasutamise tingimusi jne. Tellimuse esitamisel annab ekspedeerija kliendile FFI blanketi, mille too täidetuna tagastab.
    Eestis kasutavad mõned ekspedeerimisfirmad enda väljatöötatud instruktsioone. Üldiselt on need meil vähe levinud.
    FFI vastab ÜRO kaubandusdokumentide standarditele (UN layout key). Enamusele andmeelementidele eelneb neljakohaline märgend, mis kergendab keeleprobleemide puhul arusaamist. Samuti võimaldab see FFId kasutada EDI andmevahetuses.
    Puhtusest oleneb veoki diiselmootori remondivajadus Tõnu Lokotar
    AS Karla Auto O.K. Vee-eraldaja ja filtrielemendi abil saab kütusest eraldada suurema osa pihustussüsteemi tööd kahjustavast mustusest. Veokite diiselmootorite käivitushäirete üldisemaid põhjustajaid on valesti ja hooletult asetatud või hooldamata filtrid.
    Tõhusa filtreerimissüsteemi moodustavad enamasti peafilter, eelpuhastusfilter ja ka kütusesoojenduselement.
    Diiselsüsteemi kuulub lisaks kütusepaagile ja kütusetorustikule etteandepump, käsipump ja peamine kõrgsurvepump koos pihustitega.
    Ühe diiselsüsteemis esineva probleemi tekitab õhu juurdepääs süsteemi, teise probleemi põhjustab kütuse aurustumine surve all.
    Süsteemi eri komponentide õigel ja hoolikal paigaldamisel on võimalik neid ohtusid vältida.
    Tehases sõidukitele asetatud filtrid katavad tavaliselt kütuse filtreerimise põhivajadused. Filtrite süsteemi on võimalik parandada, paigaldades vee-eraldaja või vahetades algupärase filtrielemendi tõhusamaga.
    Kütusesüsteemi ülesandeks on võimalikult väikese rõhuga ja häireteta kütuse edasiviimine paagist kõrgsurvepumbani.
    Rõhuvahede tekkimine kütusesüsteemis põhjustab alati häireid. Seetõttu tuleb neid võimaluse piires vältida. Kütusesüsteemi tasapindade suur kõikumine on samuti ohtlik. Rusikareegliks võib pidada, et üle ühemeetriseid tõstekõrgusi tuleb vältida. Kütusesüsteemi eri komponendid peavad loomulikult vastama normidele ja rahuldama mootori valmistaja nõudmised. Samuti peab kütusepaak olema lukustatud.
    Kütusefiltri paberist elementi peab vahetama tihti.
    Elemendi kvaliteedi üle ei maksa tingida. Kvaliteetsete firmatoodete ja nende ebakvaliteetsete jäljenduste hinna vahe on väike.
    Mootori eelsoojendus enne käivitamist külmal ajal säästab peale kütuse ja mootori samuti filtrit.
    Külmade ilmade saabudes peab kasutama kütusesoojendajat, mille erinevaid modifikatsioone on võimalik paigaldada kütusetorudesse, paaki või filtri elemendi korpusesse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Seaduseelnõu teeb virtuaalvääringute pakkujatele nõuded karmimaks
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Keit Pentus-Rosimannuse juhitav rahandusministeerium saatis kooskõlastusele virtuaalvääringu teenuse pakkumist karmistava eelnõu, nagu ta eelmisel nädalal pärast rahapesu andmebüroo tehtud riskihinnangu avaldamist lubas.
Sunly asutaja: tõehetk energiaturul tuli ootamatult
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.
Taastuvenergiaettevõtte Sunly üks asutajatest Martin Kruus rõhutas konverentsil Äriplaan, et ettevõte on alles oma tee alguses ja oma väärtust tuleb investoritele tõestada, ent ollakse tahtmist täis lähiajal kaks korda kasvada.