Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    FFI koondab kliendi instruktsioonid ekspedeerijale

    FIATA FFI (Freight Forwarders Instructions) ehk ekspedeerimisinstruktsioonid ei ole transpordidokument, vaid vorm, mis koondab kõik kliendi ekspedeerijale antavad instruktsioonid kirjalikult ühele lehele. See välistab kliendi ja ekspedeerija omavahelise vääritimõistmise ja hilisemad arusaamatused instruktsioonide osas.
    FFI sisaldab näiteks tellimusega kaasnevate dokumentide loetelu, müügitingimusi, kindlustustingimuste iseloomustust, ohtlike kaupade puhul veosega ümberkäimise instruktsioone, akreditiivi kasutamise tingimusi jne. Tellimuse esitamisel annab ekspedeerija kliendile FFI blanketi, mille too täidetuna tagastab.
    Eestis kasutavad mõned ekspedeerimisfirmad enda väljatöötatud instruktsioone. Üldiselt on need meil vähe levinud.
    FFI vastab ÜRO kaubandusdokumentide standarditele (UN layout key). Enamusele andmeelementidele eelneb neljakohaline märgend, mis kergendab keeleprobleemide puhul arusaamist. Samuti võimaldab see FFId kasutada EDI andmevahetuses.
    Puhtusest oleneb veoki diiselmootori remondivajadus Tõnu Lokotar
    AS Karla Auto O.K. Vee-eraldaja ja filtrielemendi abil saab kütusest eraldada suurema osa pihustussüsteemi tööd kahjustavast mustusest. Veokite diiselmootorite käivitushäirete üldisemaid põhjustajaid on valesti ja hooletult asetatud või hooldamata filtrid.
    Tõhusa filtreerimissüsteemi moodustavad enamasti peafilter, eelpuhastusfilter ja ka kütusesoojenduselement.
    Diiselsüsteemi kuulub lisaks kütusepaagile ja kütusetorustikule etteandepump, käsipump ja peamine kõrgsurvepump koos pihustitega.
    Ühe diiselsüsteemis esineva probleemi tekitab õhu juurdepääs süsteemi, teise probleemi põhjustab kütuse aurustumine surve all.
    Süsteemi eri komponentide õigel ja hoolikal paigaldamisel on võimalik neid ohtusid vältida.
    Tehases sõidukitele asetatud filtrid katavad tavaliselt kütuse filtreerimise põhivajadused. Filtrite süsteemi on võimalik parandada, paigaldades vee-eraldaja või vahetades algupärase filtrielemendi tõhusamaga.
    Kütusesüsteemi ülesandeks on võimalikult väikese rõhuga ja häireteta kütuse edasiviimine paagist kõrgsurvepumbani.
    Rõhuvahede tekkimine kütusesüsteemis põhjustab alati häireid. Seetõttu tuleb neid võimaluse piires vältida. Kütusesüsteemi tasapindade suur kõikumine on samuti ohtlik. Rusikareegliks võib pidada, et üle ühemeetriseid tõstekõrgusi tuleb vältida. Kütusesüsteemi eri komponendid peavad loomulikult vastama normidele ja rahuldama mootori valmistaja nõudmised. Samuti peab kütusepaak olema lukustatud.
    Kütusefiltri paberist elementi peab vahetama tihti.
    Elemendi kvaliteedi üle ei maksa tingida. Kvaliteetsete firmatoodete ja nende ebakvaliteetsete jäljenduste hinna vahe on väike.
    Mootori eelsoojendus enne käivitamist külmal ajal säästab peale kütuse ja mootori samuti filtrit.
    Külmade ilmade saabudes peab kasutama kütusesoojendajat, mille erinevaid modifikatsioone on võimalik paigaldada kütusetorudesse, paaki või filtri elemendi korpusesse.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Intressitõus töötab: turud reageerisid suure ralliga
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Aleksei Šiškin: Nord Stream 2 hävitas eestlaste hõimurahva asuala
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
OPEC+ kärbib naftatootmist oodatust rohkem
Naftat eksportivate riikide koondorganisatsioon OPEC+ otsustas kolmapäeval kärpida nafta tootmiskvoote kahe miljoni barreli võrra päevas, mis on oluliselt rohkem, kui veel nädalavahetusel kõlanud arvamusel, et tootmiskärbe tuleb üle ühe miljoni barreli päevas.
Naftat eksportivate riikide koondorganisatsioon OPEC+ otsustas kolmapäeval kärpida nafta tootmiskvoote kahe miljoni barreli võrra päevas, mis on oluliselt rohkem, kui veel nädalavahetusel kõlanud arvamusel, et tootmiskärbe tuleb üle ühe miljoni barreli päevas.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: USA aktsiad, uus rahakaasamine, kuld ja jaekaubanduse tulevik
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.

Olulisemad lood

Kaubanduskoda: universaalteenusest saavad kasu väga vähesed ettevõtted
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.