• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 27.11.96, 00:00

Rootsi on huvitatud biokütusest

Läinud reedel alustas kütusefirma OK Stockholmis Slusseni juures paiknevas tanklas rapsist valmistatud diisliõli müüki. Lähemate nädalate jooksul hakkavad seda müüma veel kolm OK teenindusjaama ning edaspidi alustab OK laialdast etanooli müüki. «Keskkonnasõbralikkus on sama oluline konkurentsirelv nagu hindki,» põhjendas OK strateegiat kontserni tegevdirektor Ulf Åberg.
OKst ei jää sammugi maha Statoil, kes sel nädalal hakkab samuti kahes oma Stockholmi teenindusjaamas rapsidiisliõli müüma. See näitab, et suurte kütusefirmade vahel ei käi mitte üksnes hinnasõda, vaid firmad on väga huvitatud oma keskkonnasõbralikkuse näitamisest.
Åberg rõhutab, et OK alustas keskkonna parandamise alaseid uuringuid juba 1957. a ning oli esimene firma, mis lõpetas pliid sisaldava bensiini müümise.
Nagu ütles Rootsi keskkonnaministeeriumi osakonnajuhataja Harald Perby, ei pruugi biokütus iseenesest veel hea olla, sest kui ta ei sobi mootorile, siis on heitmed ikkagi keskkonnavaenulikud. Nende omaduste väljaselgitamiseks on Rootsi valitsuse tellimusel praegu koostamisel uuring alternatiivsetest kütustest ja nende mõjust keskkonnale. Uuringut tutvustatakse umbes 1,5 kuu pärast.
Diislikütuse vallas käiv areng on olnud üldiselt aeglane. Nüüd, mil rapsiõli on pakkunud välja tõelise alternatiivi nii auto- kui ka rongikütusena, on hakatud seda Rootsis nimetama isegi vaikseks kütuserevolutsiooniks.
Rootsi kogu 16 000 miljoni kuupmeetri suurusest õlitarbimisest moodustab diislikütus viiendiku ja bensiin veidi üle kolmandiku. Rootsi ärileht Dagens Industri rõhutab, et nüüd on poliitikutel võimalik otsustada, kas vähendada imporditava kütuse tarbimist kodumaise ja taastuva rapsiõli kasuks.
See nõuab keskkonna- ja maksuministri kokkulepet, mis annaks autotööstusele selge teate, et ühiskonna areng toimub keskkonnasõbralikus suunas ning eeldab diislikütust kasutavate sõidukite üldist ja soodsat üleminekut rapsiõlile.
Rootsi toob välismaalt järjest rohkem sisse odavaid jäätmeid, mis köetakse jõujaamades energiaks. Näiteks suurim heitmeimportöör, firma Cogab toob käesoleval kütteperioodil põhiliselt Saksamaalt ja Hollandist sisse ehitusjäätmeid kuni 700 000 m³. Jäätmed sorteeritakse, purustatakse ja puhastatakse magnetsorteerija abil ning järele jääb 98% põlev saadus. Cogabi suurim klient on Norrköping Energi, mis annab välisheitmete abil 35--40% toodetud energiast.
Rootsi bioenergialiidu esindaja hinnangul toodetakse kogu Rootsis imporditud biokütusest energiat umbes 4 TWh energiat.
Kuigi Rootsis on kõige odavam energiat toota söest, mis maksab neli ööri kilovatt-tund, tõstab suur maks selle 20 öörini. Seepärast tuleb välja, et hoopis odavam on toota energiat Tuneesiast imporditud oliivikividest, millest toodetud kWh maksab 12 ööri. NW-DI

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele