Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eurolines'i bussides suitsetamine keelatud
Ainsana Eestist kuulub Eurolines'i rahvusvahelistel regulaarbussiliinidel 19 bussiga opereeriv AS Mootorreisid.
Vastavalt põhikirjale võib igast riigist Eurolines'i turumärki esindada vaid üks vedaja, kellel on õigus seda riigisiseselt edasi delegeerida.
Eurolines'i kaubamärgi all sõitmine annab vedajatele Euroopas arvestatava turuosa ning on kvaliteedi tunnuseks.
Kui veel veidi aega tagasi oli Eurolines'il 33 liiget, siis tänaseks on bussifirmade ühinemise tõttu liikmete arv kahanenud 25-le.
ASi Mootorreisid tegevdirektor Hugo Osula räägib, et konkurents organisatsiooni liikmeks saamiseks on tihe. Näiteks esitati viimasel suurkogul Bulgaariast kolm taotlust ning mitu taotlust tuli endise Jugoslaavia koosseisu kuulunud riikidelt.
Seekord sai ainukesena Eurolines'i liikmeks Mootorreiside tütarfirma Lätis Riga Baltic Busslines.
Kuna Saksamaa karmistas hiljuti alates 1998. aasta algusest riiki sisenevatele bussidele esitatavaid nõudeid, otsustati neid ka Eurolines'i puhul rangemaks teha.
Otsus keelata alates 1998. aastast Eurolines'i bussides suitsetamine põhjustas Osula sõnul kõige suurmat diskussiooni ning selle vastu protesteerisid enam Hispaania ja Itaalia firmad.
Üks olulisimaid otsuseid oli idee luua ühine standard piletimüügi broneerimise süsteemile ja kasutada seda Interneti vahendusel.
Alates 1998. aastast on Eurolines'i n-ö firmabussiks Saksamaa bussitootja Setra toodetud 13,7 meetri pikkused bussid.
Setra busside kasutamine on soovitusliku iseloomuga, kuid Osula sõnul sõidab kümne aasta vanune Setra buss vähemalt kaks aastat ilma äpardusteta, samal ajal on neil aga tõsiseid probleeme täiesti uute Volvodega.
Eesti-siseseid kaugliine tegeva ASi Sebe tegevdirektor Toivo Leht räägib, et Eurolines'i puhul on oluline, et organisatsiooni liikmed müüvad analoogselt lennufirmadele pileteid.
Leht lisab, Mootorreiside kuulumine Eurolines'i on igati loogiline, sest ettevõte on kolmest Balti riigist kindlasti kõige tugevam rahvusvaheliste vedude bussifirma.
ASi Tarbus juhatuse esimehe Vello Teemuse hinnangul hakkab tulevikus rahvusvaheliste liinide populaarsus vähenema, sest inimesed suudavad üha rohkem lennukeid kasutama hakata.
Pikkade rahvusvaheliste vedude puhul jäävad peamiselt alles turistidele korraldatud tellimusreisid, räägib Teemus.
Kommenteerides suitsetamise ärakeelamist, ütleb Teemus, et arvestades reisi pikkust, pole siiski mõtet suitsetamist kogu bussis ära keelata. Suitsetajatele võib ju, nagu lennukis, eraldi salongid teha, lisab ta.