ÜRO egiidi all toimunud konverentsist võtsid osa 30 riigi esindajad.
«Püüame ÜRO vahendusel jõuda nii kaugele, et rakendada vargusi tõkestavad meetmed üheaegselt kõigis riikides,» ütles USA rahvusvahelise narkootikumide ja korrajärelevalvebüroo asesekretär Jonathan Winer.
Konverentsil tehti ettepanek töötada välja tõhusam menetlus teistest riikidest varastatud sõidukite tagastamiseks ning luua igas riigis varastatud sõidukite andmebaas, mis ühendatakse Interpoli tsentraliseeritud arvutisüsteemi. Neli riiki, sealhulgas Venemaa, on süsteemiga ühinenud.
Autovargustest on saanud juba miljardi-dollari-äri, samas kui veel neli-viis aastat tagasi ei suhtutud probleemi kuigi tõsiselt. «Olukord on radikaalselt muutunud,» ütles Eduardo Vetere USA kuritegevuse vastase võitluse divisjonist Viinis. Probleemi ulatus, organiseeritud kuritegevuse sekkumine ning autovarguste järsk suurenemine riikides, mis varem olid vaid varastatud sõidukite transiitmaaks või realiseerimiskohaks, on sundinud seisukohti muutma. Ka konverentsi korraldajamaal Poolas, mille kaudu kulgeb lõviosa Lääne-Euroopas varastatud sõidukite transiidist, on autovarguste hulk kiiresti kasvanud. Interpoli andmetel registreeriti 1995. a Poolas 50 684 vargust, mis märkis eelmise aastaga võrreldes 20,6 protsendilist tõusu.
Sagenenud on sõidukite vägivaldne ärandamine. Tänavu olid ohvrite hulgas ka Poola siseministri abikaasa ning presidendi kõrge julgeolekuametnik.
Kõigi maailma riikide kohta statistika puudub, kuid näiteks USAs varastatakse igal aastal autosid 6--7 miljardi dollari väärtuses, millest kolmandik veetakse riigist välja. Los Angeleses varastatud autod ilmuvad välja Hiinas, Saudi Araabias, Vietnamis. Euroopas varastatakse aastas 1,5--2 miljonit sõidukit, millest pooled jäävad leidmata. Sagenevad autode üürimisega tegelevate firmade ning kindlustuskompaniide petmised.
Kui autovargused oleks legaalne äri, oleks see ajakirja Fortune Top-500 järjestuses viiendal kohal. REUTER-ÄP-BNS
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele