1996. a märtsis rajatud Volvo Truck on ainus täielikult firmale kuuluv tütarettevõte endises NSV Liidus. Firma tegevdirektori Andreas Isakssoni sõnul kuulub firmale 60 protsenti Läti uute veoautode turust. 1996. a on plaanis müüa 100 uut veoautot, kõrvutatuna 75 veokiga 1995. ja 50ga 1994. a.
1996. a müügist finantseerib ligikaudu 70 protsenti Volvo ise, kasutades liisingut või mõnd muud makseviisi. Alternatiivsete tasumisvõimaluste olemasolu on firma Läti direktori sõnul Volvo veoautode jaoks kohati otsustava tähtsusega. Läti pankadel puuduvad esialgu veel sobivad lahendused veoautode ning muude kapitaalkaupade soetuste finantseerimiseks. Nii on Volvost veoautode müümisel kujunenud riigi üks suuremeid «panku».
Andreas Isakssoni sõnul ei ole firmal klientidega seni mingeid olulisi tasumisprobleeme olnud.
Firma Volvo Trucks Läti klientide hulgas on Skandinaavia osalusega õlletehas Aldaris, mis kasutab oma toodangu transportimiseks Volvo furgoone, Rootsi AGA Läti tütarettevõte, mõned Läti suuremad ekspediitor- ja transpordifirmad ning samuti puidutööstus, mis kasutab Volvo puiduveokeid.
Andreas Isaksson usub, et Volvo-poolne finantseerimine tulevikus väheneb, sedamööda kuidas Läti pangad arendavad välja liisingu- ning odavate laenude süsteemi kapitaalkaupade finantseerimiseks. Eestis on selles osas kaugemale jõutud.
Tulevikus kavatseb Volvo tütarettevõte peale uute veoautode müügi tegelema hakata ka teeninduse ning varuosade tarnimisega firma sõidukitele Lätis, mille arv ulatub ligikaudu 800ni (enamik nendest on kasutatud autod). Teenindust vajavad ka Skandinaaviast, Ida-Euroopast ja Venemaalt tulevad ning Lätist läbi sõitvad transiitveokid.
Perspektiivis näeb Volvo uusi võimalusi Riia ning teiste Läti linnade plaanides vahetada välja ühistranspordi sõidukipark. Veoautodele lisaks müüb Volvo Truck ka busse. DI