• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootsi Volvo pakub Lätis pangateenuseid

    1996. a märtsis rajatud Volvo Truck on ainus täielikult firmale kuuluv tütarettevõte endises NSV Liidus. Firma tegevdirektori Andreas Isakssoni sõnul kuulub firmale 60 protsenti Läti uute veoautode turust. 1996. a on plaanis müüa 100 uut veoautot, kõrvutatuna 75 veokiga 1995. ja 50ga 1994. a.
    1996. a müügist finantseerib ligikaudu 70 protsenti Volvo ise, kasutades liisingut või mõnd muud makseviisi. Alternatiivsete tasumisvõimaluste olemasolu on firma Läti direktori sõnul Volvo veoautode jaoks kohati otsustava tähtsusega. Läti pankadel puuduvad esialgu veel sobivad lahendused veoautode ning muude kapitaalkaupade soetuste finantseerimiseks. Nii on Volvost veoautode müümisel kujunenud riigi üks suuremeid «panku».
    Andreas Isakssoni sõnul ei ole firmal klientidega seni mingeid olulisi tasumisprobleeme olnud.
    Firma Volvo Trucks Läti klientide hulgas on Skandinaavia osalusega õlletehas Aldaris, mis kasutab oma toodangu transportimiseks Volvo furgoone, Rootsi AGA Läti tütarettevõte, mõned Läti suuremad ekspediitor- ja transpordifirmad ning samuti puidutööstus, mis kasutab Volvo puiduveokeid.
    Andreas Isaksson usub, et Volvo-poolne finantseerimine tulevikus väheneb, sedamööda kuidas Läti pangad arendavad välja liisingu- ning odavate laenude süsteemi kapitaalkaupade finantseerimiseks. Eestis on selles osas kaugemale jõutud.
    Tulevikus kavatseb Volvo tütarettevõte peale uute veoautode müügi tegelema hakata ka teeninduse ning varuosade tarnimisega firma sõidukitele Lätis, mille arv ulatub ligikaudu 800ni (enamik nendest on kasutatud autod). Teenindust vajavad ka Skandinaaviast, Ida-Euroopast ja Venemaalt tulevad ning Lätist läbi sõitvad transiitveokid.
    Perspektiivis näeb Volvo uusi võimalusi Riia ning teiste Läti linnade plaanides vahetada välja ühistranspordi sõidukipark. Veoautodele lisaks müüb Volvo Truck ka busse. DI
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.