Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome-vedusid ähvardab uuest aastast kallinemine

    Uue aasta algus tähendab paljudes valdkondades märgatavat hinnatõusu. Ka transport kuulub sinna hulka. Soome-vedude hinda mõjutab lisaks kütuseaktsiisi tõusule ka laevapiletite maksumus.
    Soome-vedudes kogenud firma Maiwesti juhatuse esimees Harri Viik on kindel, et 10protsendilisest hinnatõusust ei ole klientidel uuel aastal pääsu. Tõuseb kütuseaktsiis. Ka laevafirmad on omavahelises heitluses piletihindu liiga kaua madalatena hoidnud. Kriisist välja tulemiseks otsitakse võimalusi: «Avalik saladus, et laevafirmadel on kuri kavatsus hindu tõsta 5--7%,» teatab Viik.
    Viigi sõnu võib uskuda. Eesti ja Soome vahelisest liiklusest suurimat osa enda käes hoidev Hansatee on prognoosinud, et jõuab tänavusest 60 miljoni kroonisest kahjumist tuleval aastal 20 miljonilisse kasumisse.
    Klient suhtub transpordi hinnatõusu loomulikult skeptiliselt. ASi Viljandi Aken ja Uks ostudirektori Ants Nõges ei ole ekspedeerijatelt hinnatõusule veel kinnitust saanud. Hind on lubatud jätta samaks, kui riik aktsiisi ei tõsta. Nõgese sõnul võib aktsiisist saada aga ettekääne, mis võimaldab ekspedeerijatel oma teenuse eest küsida kõrgemat tasu.
    Kõik hinnad on normaalsed. Niisugune see hinnavahemik Soome vedudel ongi. Kuna kliendi poolt ei ole esitatud tingimust maismaa või meritsi veo kohta, siis valib marsruudi vedaja. 8000--9800kroonine hinnavahemik võimaldab vedajal ükskõik kumba vedu valida.
    Laevaga on vedu konkreetne. Kaup läheb kindla laeva peale ja jõuab kindlal ajal Soome. Mööda maad ei tea iialgi, millal ta kohale jõuab, kuna vahel on kaks piir: Eesti-Venemaa ja Venemaa-Soome. Teatud veofirmad ei taha põhimõtteliselt sõita laevaga. Nad leiavad, et kulutused kütusele on väiksemad kui laevapileti hind. Sellega võtavad nad riski, et ei jõua kohale lubatud päeval ja kellaajal.
    Mõned firmad on märkinud lisatasu ületundide eest, pidades normaalseks mahalaadimisajaks 2--3 tundi. Praktikas on see aeg tavaliselt 4--8 tundi. Kaks tundi on põhjendamatult lühike aeg.
    Oleme viimase poole aasta jooksul kasutanud vedajana Estotransi. Ta on väike, konkurentsitult madalate hindadega vedaja. Tal puuduvad aga garantiid. Teda on võimalik kasutada suuremat täpsust taga ajamata. Tihtipeale selgub, et koorem lubatud ajaks kohale ikkagi ei jõua. Suuremate ja kallimate firmadega seda ei juhtu.
    Esmapilgul tundub, et midagi leiab kasutamiseks ka nendest pakkumustest.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.