• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 17.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autokasutuse hüvitamises ei tule muutusi

Valitsuse määruses on öeldud, et rahandusministril on õigus elukalliduse tõusu järgi suurendada isikliku sõiduauto ametisõitudeks kasutamise kulu hüvitamiseks makstava summa alammäära. Ehkki autokütus on oluliselt kallinenud, pole ükski rahandusminister kompensatsiooni alammäära nelja aasta jooksul suurendanud.
Andres Hundi sõnul on selle küsimuse lahendamine siiski valitsuse pädevuses. Ta lisas, et selle korra muutmine ei mõjuta otseselt maksupoliitikat. «Küll aga annab tulumaksuseadus võimaluse, et kui kehtestatakse mingi toetus, siis võib see olla maksuvaba, kui valitsus on vastava piirmäära kehtestanud,» lausus Hunt. Praegu kehtib maksuvabastus töölähetuste, isiklike sõiduautode ning majutus- ja sõidukulude hüvitamise kohta.
Hunt ütles, et töölepinguseaduses ei ole autokasutamise hüvitust ette nähtud. Tema sõnul on teoreetiliselt võimalik hüvitust suurendada vaid avalikus teenistuses, st riigitööl olevatele autoomanikele, sest avaliku teenistuse seadus seda võimaldab. «See on vastuoluline, sest kui hüvitist suurendada, siis tuleb seda teha kõigi autokasutajate puhul,» leidis Hunt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maksumaksjate liidu esimehe Enn Roose sõnul ei vaja autokasutamise hüvitus korrigeerimist. «On kümme teist võimalust, kuidas seda asja korraldada,» lausus ta. «Nende sandikopikate asemel võib anda auto näiteks asutusele rendile, sest renditasu määr pole piiratud.»
On üldteada, et osa ettevõtteid kasutab viiesajakroonist hüvitist töötajate maksuvaba palgalisana, tundmata huvi, kas töötaja autot kasutab. Samal ajal ei arvestata summat töötaja töötasu ega keskmise töötasuna.
Isikliku sõiduauto kulude hüvituseks makstu, mis ületab viitsada krooni, arvestatakse tulumaksuga maksustamisel erisoodustuseks ja maksustatakse sotsiaalmaksuga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele