• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 03.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair ja Mærsk Air hakkavad võistlema SASiga

Soome Finnair ja Estonian Airi suuraktsionär Mærsk Air laiendavad koostööd SASi ühel põhiliinil Stockholm--Kopenhaagen, tehes seal alates 28. aprillist kokku 48 lendu, äripäevadel kaheksa lendu päevas.
«Loodame saada sel liinil 28,3% turust,» väitis Mærsk Airi tegevdirektor Bjarne Hansen. «Meie lennukohtade arv sel liinil moodustab 30% SASi praegustest kohtadest.» Reisijatele tähendab see suurt tulu, sest piletite hinnad sellel liinil peaksid esialgu kõvasti langema. Seejuures on huvitav asjaolu see, et kui Finnair ja Mærsk tutvustasid oma plaane üheaegselt Stockholmis ja Kopenhaagenis, siis oli nende hinnatase erinev. Selle üks põhjusi on Euroopa Liidu konkurentsireeglid, mis ei luba lennufirmadel hinnatasemes kokku leppida.
SASile tähendab see konkurentsi tõsist kasvu. Näiteks Norra firma Orkla Finans on välja arvestanud, et Norra lennufirma Braathens Safe aktiivsus SASi teisel põhiliinil Stockholm--Oslo, tähen-dab SASile aastas 270 miljoni Eesti krooni kaotust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui Finnairi ja Mærsk Airi plaan teatavaks sai, sadas neile koostööpakkumisi ligi 20 välismaa lennufirmalt, et koopereeruda Põhjala--Euroopa liinidel. Osa firmadega on Mærsk ja Finnair alustanud juba läbirääkimisi.
On oodata, et Finnair ja Mærsk Air tihedavad edaspidi koostööd veelgi, kinnitas Mærski tegevdirektor Bjarne Hansen. Nende koostöö algas oktoobri lõpus, mil jõustus koodide jagamise kokkulepe Stockholmi ja Billundi vahelises lennuliikluses.
Mærsk Air kuulub Taani A.P. Mölleri kontsernile. Aastas teenindab ta umbes kaht miljonit reisijat ning käive on 3,6 miljardit Eesti krooni.
Finnairi aktsiatest kuulub 60 protsenti Soome riigile ning ta on noteeritud Helsingi börsil.
Aastas teenindab Finnair viis miljonit reisijat ja käive on 18,9 miljardit Eesti krooni. DI-STARTEL-BNS-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele