• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,18
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,18
  • 03.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurent kahjustab mainet

Kuulutatakse välja riigihankekonkurss. Konkursist on huvitatud paljud firmad, kuna selle võitja saab endale suuremahulise ja soodsa tellimuse. Konkursi väljakuulutamise eel käivitab üks konkurentidest aga teie firma vastu kampaania, et kahjustada teie mainet ja sel moel teid võimalike konkurentide hulgast kõrvaldada. Teie firma kohta hakkavad levima kõikvõimalikud kuulujutud. Ajakirjandusele annab konkurent teie firma kohta aga negatiivset ja ühekülgset informatsiooni.
Tuleb teha risti vastupidi. Kui see on tel-litud kampaania, siis tellime omalt poolt teistsuguse kampaania. Ma olen kuulnud, et ajakirjanduse kaudu on seda võimalik teha. Raha hakkab ikkagi määrama. Selliseid kogemusi meil endal siiski ei ole.
Kui me üldse riigihangetest räägime, siis ilmselt on nad juba suunitlusega tehtud. Kui vaatame nende tingimusi, siis on asi juba varem paika pandud. Vastavalt tingimustele tehakse ka taotlus. Näiteks pole kõigil pakkuda selliseid autosid, mille teljevahe on neli meetrit. Tõestada ma ei saa, aga ma arvan seda.
Kui küsimus on hinnas ja keegi teeb soodsama pakkumise, võib-olla hakkavad siis ka seda vaatama. Ei tea, kas küsimus on hinnas, tutvustes või milleski muus.
Muidugimõista võtan ma ühendust nende väljaannete ajakirjanikega, kellele on negatiivselt või ühekülgselt meie firmat tutvustatud. Püüan neile objektiivselt meie firma olukorda selgitada. Iseenesest jääb see iga ajakirjaniku oma südametunnistusele, kas ta laseb oma väljaandes paista ainult ühekülgsel informatsioonil või on ta ära kuulanud ka teise poole.
See on selge, et käed rüpes kuulujutte kuulama ma ei hakkaks.
Meie firma strateegia juurde ei käi konkurendi mustamine. Kavatsen teha rohkem PR-tööd. Ma arvan, et firma reputatsiooni kujundavad ikkagi tema tööd ja tegemised. Kui selle tase on piisavalt kõrge, siis ei kavatse ma väga paaniliselt ennast puhtaks pesema hakata.
Punkt üks: püüaks selgusele jõuda, kes väärinformatsiooni levitab ja mis põhjusel ta seda teeb ning kas see on ikka tulnud just sealt firmast. Võib-olla esineb keegi hoopis selle firma nime all.
Punkt kaks: kui selles informatsioonis on midagi tõepärast -- on välja toodud mingid negatiivsed momendid -- siis tuleb kahtlemata leida vahendid nende kõrvaldamiseks. Kui räägitakse asjadest, mida tegelikult pole ja negatiivsed küljed on välja mõeldud, siis tõenäoliselt pole otstarbekas laskuda mingisugusesse pikka ajakirjanduslikku diskussiooni teemal «See mida räägitakse, on täiesti vale». Ma arvan, et me piirduksime Internetis selgitusega, kus on toodud konkreetsed faktid.
Ma arvan, et selline kampaania võib kuigivõrd riigihankekonkursi tulemusi mõjutada, aga ma ei tähtsustaks seda üle. Mis puudutab aga infotehnoloogia konkursse, mille kohta mul on rohkem informatsiooni, siis enamasti on otsustajad siiski teadlikud inimesed. Nad esitaksid kahtlemata selle asja kohta küsimuse, selgitamaks, kas sellised faktid vastavad tõele või on see millegi üledramatiseerimine ja suurendamine.
Ma arvan, et PR-firmalt võiks abi saada -- just järgnevateks sammudeks. Küllap võib ka teisel firmal saabuda hetk, mil ta on üsna kergesti haavatav. Siis on küsimus, kas haavata või mitte.
- Ettevõtte käekäik ja heaolu sõltuvad üsna palju sellest, millised on tema suhted ümbritseva keskkonnaga. Positiivne maine lihtsustab suhtlemist ja asjaajamist. Ettevõtte hea imago ja tuntus võib olla oluline ressurss, kuna valikut tehes otsustatakse enamasti selle kasuks, keda rohkem teatakse ja kelle kohta omatakse positiivset informatsiooni.
Firma reputatsiooni hoidmine ja muutmine on oluline osa üldsussuhetes. Tavaliselt kehtib reegel, et esimesena saadud informatsioon jääb domineerima ja seda hiljem ümber lükata on väga raske. Seepärast on oluline, et firmad mõtleksid oma positiivse maine loomisele pidevalt, mitte ainult kriisiolukorras, kui tihedas konkurentsis parema koha saamiseks üksteisele küünarnukihoope jagama hakatakse.
Firmajuhtide kinnitusel tuleb otsest valet ja üksteise laimamist harva ette. Väike rüselus ja nügimine on aga üsna igapäevane. Mis puudutab aga riigihankekonkursse, siis jäi kõlama kriitika nende korraldajate aadressil. Firmajuhtide väitel ei järgita alati riigihankekonkursside korraldamise tingimusi, mis on väga täpselt seadustega paika pandud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele