Äriga alustasid Luur ja Lebedev 1990. aastal. Esimene erastamistehing, mille me tegime, oli minu ametitelefoni kirjutamine firma arvele, ütleb endine Pärnu komsomolijuht Lebedev. Kõigepealt lõid äripartnerid ärikonsultatsioonifirma. Praegu on konsultatsioonifirmas tööjaotus selline, et LL Groupi nõukogu esimees Luur tegeleb peamiselt uute äriideede väljamõtlemisega ja peadirektor Lebedev nende ellurakendamisega. Ärikonsultatsioone antakse veidi üle 500 000 krooni eest aastas. Peamine on see, et teiste eest mõtlemine aitab meil enda ajuaparaati korras hoida, räägivad mehed.
Paralleelselt konsultatsioonidega hakkas LL Group tegelema ka satelliit-TV tehnikaga. 1990. aasta lõpus tehti esimene tehing USA firma Echostar Corporation Hollandi esindusega. «Tegime tollal õige valiku, hakates maale tooma kaubamärke, mis hiljem said turul tegijateks,» ütleb Lebedev.
Lebedevi sõnutsi kogusid nad aastatel 1991--1993 tuntust kauba reeksportijatena Venemaale, Lätti ja Leetu. Reekspordi käive oli neli aastat tagasi miljon dollarit aastas, nüüd on see langenud umbes kahele miljonile kroonile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
LL Trading on LL Groupi tütarfirma, mis tegeleb nii sateliitseadmete hulgi- kui ka jaemüügiga Eestis ning ka televiisorite ja muu elektroonika müümisega. Firma käive oli 1996. aastal ca 6 miljonit krooni, kusjuures LL Goupilt osteti umbes 40 protsenti kaubast, lausub Luur.
«LL Group ja mina oleme spetsialiseerunud rohkem kauba tundmisele, otsimisele ja maaletoomisele mõistlike hindadega,» märgib Lebedev. Meie kliendid on väiksemad ja keskmise suurusega satelliit-TV paigaldajad, kelle arv kõigub 20 ja 40 vahel, räägib ta.
«Oli periood, kus püüdsime teha satelliitantenne ja -metallkonstruktsioone ekspordiks Rootsi, kuid saime mõni aasta tagasi aru, et sellel asjal ei ole perspektiivi, kuna valitsema hakkab suurte tehaste odav masstoodang,» lausub Luur. Uueks äriideeks sai firmal alumiiniumuste, -akende, -fassaadide ja -vaheseinte tootmine. Eelmisel aastal oli LL Groupi tütarfirma LL Metal käive üle 10 miljoni krooni.
Gruppi kuulub ka hulgimüügifirma Ursus, mis tegeleb põhiliselt hooldusvahendite ja kodukeemia (?ampoonid, seebid, hambapastad, igasugused puhastusvahendid jne) müügiga.
Praktiliselt katame oma müügistruktuuriga kogu Eesti, olles eriti aktiivsed Tallinnas, Pärnus, Tartus ja Ida-Virumaal, nendib Luur. Alalisi kliente on meil üle 500, mainib ta.
Oleme Eestis Schicki habemeajamisvahendite ainuesindajad ja sellel aastal toome Eestisse maailma ühe juhtiva jalatsihooldusvahendite kaubamärgi Kiwi, teatab Luur.
Tema sõnul oli Ursuse netokäive läinud aastal üle 20 miljoni krooni.