• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 04.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedevõrgust

Tallinna linnas on suurt kära (ja muidugi ka ummikuid) tekitanud üle 200 miljoni maksev Tammsaare tee pikendus, üle mitme aasta suurim tee-ehitus. Millal linna eelarve järgmise seda kaalu tee või tänava välja kannatab, ei oska täna vist keegi öelda.
Väljaspool pealinna on tähelepanuväärseimaks teeprojektiks tõusnud Tallinna--Tartu--Luhamaa trass. Mitte päris kiirtee, aga kiirtee tunnustega esimese klassi maantee, nagu ajakirjandusest on läbi lipsanud. Selle maksumusena on nimetatud kaks ja pool miljardit krooni ning objekt on arvatud riiklike prioriteetide nimekirja. Millal uut teed mööda sõita saab, on praegu samuti selgusetu. Sel aastatuhandel vast veel mitte.
Kui Tartu suund on vastuvaidlematult esimene prioriteet, siis järgmisena võiks Eesti riik mõelda laiemalt kogu teedevõrgu väljaarendamise peale. Õigemini leida vahendeid teede ehitamise jätkamiseks. Peale Tartut peaks ette võtma Pärnusse ja sealt edasi piirini mineva maantee. Selle valmimise järel tuleks korda teha ka Tallinnast Narva kulgev trass. Nii saab pealinnast startides kolmes põhilises suunas kiiresti ja ohutult mistahes Eestimaa punkti jõuda. Ning nimetatud punktidest ka Tallinna poole lennata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellega ei tohi suurem teedeehitus siiski veel lõppeda. Mingil ajahetkel peaks mõtlema ka Pärnust algava, läbi Viljandi ja Tartu kulgeva ning teist otsa pidi Kohtla-Järveni ulatuva maantee peale. Tulemuseks on kaardil poolikut ämblikuvõrku meenutav teedeskeem. Ääremaid oleks Eestis sellisel juhul kindlasti vähem, sest pea iga piirkonna lähedusse jääb mõni oluline maantee. Ja kus siis hakkaks alles elu õitsema! Igaühel võimalus maksimaalselt mõne tunniga Tallinna lennujaama või sadamasse jõuda. Ning sealt edasi ülejäänud maailma avastama.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele