4. märts 1997
Jaga lugu:

Merelaevandus saab kaks uut laeva

AS Eesti Merelaevanduse juhatuse liige Jaan Kalmus rääkis, et mai alguses peaks Hollandist Eestisse saabuma merelaevandusele viies n-ö Muuga-tüüpi konteinerlaev. Nii nagu eelmised neli laeva, ehitab ka selle Hollandi laevaehitustehas Bijlholt B.V. ning ta maksab veidi üle 100 miljoni krooni. Laev võtab korraga peale 266 20jalast konteinerit.

Eelmine sama tüüpi laev saabus Eesti Merelaevandusele eelmise aasta detsembris.

Mai lõpuks peaks Merelaevandus kätte saama ka esimese neljast Hispaaniast tellitud ro-ro-tüüpi kaubalaevast. Kalmuse sõnul on laeva mahutavus 1140 liinmeetrit ning ta võib peale võtta 266 konteinerit ja 60 treilerit, laev on aparellist laetav. Laeva maksumus on 270 mln krooni. Järgmine laev loodetakse Hispaaniast Kalmuse väitel kätte saada sügisel ning viimased kaks 1998. aastal.

Hispaaniast pärit laevaga on Kalmuse ütlusel kavas asendada liinil sõitvaid vanemaid laevu.

Ühe võimalusena võib ta asendama hakata praegu Tallinna--Arhusi liinil sõitvat Rakveret. Teise võimalusena tuleks kõne alla Tallinna--Helsingi liinil sõitva Donata asendamine, mis on prahitud itaallastelt ning mille prahtimisleping on kavas lõpetada septembris.

Peale Hollandist ja Hispaaniast tellitud laevade on Eesti Merelaevandus tellinud kolm kuivlastilaeva Kaliningradi laevaehitustehasest Jantar. Tänaseks on kohale saabunud üks kuivlastialus, mis maksis veidi üle 150 miljoni krooni.

Kaliningradist loodame järgmise laeva kätte saada suve lõpul, lausus Kalmus. Laevade saabumine Kaliningradist on seni veninud, sest on tekkinud probleeme tehasepoolse finantseerimisega.

Laevade ostu finantseeritakse 20 protsendi ulatuses Eesti Merelaevanduse omavahenditest, 20 protsenti moodustab juba olemasolevate laevade tagatis ning 60 protsenti Saksamaa Landesbankist võetud krediit.

Praegu püüab Eesti Merelaevandus müüa reisilaeva Tallink, mis pandi müüki eelmise aasta detsembris 87,7 miljoni krooni eest. Tänaseks on laeva hind langenud 67,5 miljonini.

Nüüd püüab firma Kalmuse sõnul Tallinki müüa nii, et ostja peab kohe ära maksma vaid poole hinnast ning ülejäänu maksaks ära hiljemalt kahe aasta jooksul. Hiljem makstava summa osas rakendab Merelaevandus vähemalt 8protsendilist intressi.

Kuni lepingupartner pole kogu summat Merelaevandusele üle kandnud, kuulub laev Eesti Merelaevandusele. Senimaani on lepingupartner vaid laeva prahtija ilma meeskonnata.

Jaga lugu:
Hetkel kuum