Blochi sõnul seisneb tema filosoofia selles, et inimene peab tegelema sellega, mis talle meeldib ja aitama ka teistel leida valdkonda, kuhu nad sobivad kõige enam.
Kõik inimesed tahavad olla edukad ja saavutada oma eesmärke, väidab Bloch. Eesmärkide saavutamiseks peavad eesmärgid olemas olema. See ei puuduta ainult inimesi, vaid ka firmasid, lisab Bloch. Tihti teatakse küll seda, mida ei soovita saavutada, aga sellest ei piisa, ütleb konsultant.
Edu sõltub oskusest ennast müüa, väidab Bloch. Meie tulemuslikkus põhineb ambitsioonidel, võimel seda endale tunnistada ja oskustel soovitut saada, selgitab ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui me tahame, et partner meie kaupa ostaks, peame müüma ennast kui isiksust, et meie kaudu tekiks huvi ka pakutava kauba vastu, ütleb Bloch. Kõik sõltub sellest, kes me oleme kui inimesed, lisab ta.
Inglase sõnul on oluline, kas inimene räägib iseendaga positiivsetest või negatiivsetest asjadest. «Kuidas te end tunnete, kui on külm, sajab vihma ja auto ei lähe käima,» küsib Bloch.
Avalikud suhted on Blochi filosoofiast lähtudes tavapärasest erineva sisuga. Tema tõlgenduses on PR-tegevuse ehk avalike suhete sisu isiklikud suhted (personal relations) ja isiklikud tulemused (personal results).
Firma iga töötaja esindab oma tööandjat, räägib koolitusspetsialist. Iga muu maailmaga kokkupuutuv firma töötaja on müügimees, väidab Bloch. Kui kusagile kontorisse helistades teda seitse korda ümber ühendatakse ja otsitud isikut oodates tuleb läbi kuulata kümme CD-plaati, ei päästa Blochi jaoks selle firma mainet ka parim spetsialist.
Sõnade tähtsus ei olene kasutatavast keelest, ütleb Bloch. Oluline on sõnavara, mida me kasutame, kõne voolavus ja tämber, lausub ta.
Ühed inimesed räägivad lühikeste lausetega ja monotoonselt, teised lainetena ja uinutavalt, jätkab Bloch. Teie kõne peab harmoneeruma teie isiksusega, on tema retsept tulemuse saavutamiseks.
Vestluspartnerile on oluline, mida te rõhutate, mida suudate anda endast kui inimesest sõnade ja häälega, räägib Bloch. Peate olema nii huvipakkuv, et teisel poolel tekiks huvi saada rohkem informatsiooni teie käest, kinnitab ta.
Vaikimine on kõige mõjukam suhtlemisvõimalus, ütleb Bloch. Tuleb endale ainult selgeks teha, kuidas vaikimist kasutada, lisab ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Bloch väidab, et harjumused tapavad loovuse. Harjumuse jõul teeb inimene kõike automaatselt, kinnitab ta. «Kui sõidate kontorist koju, ei märka te, kuidas te oletegi kodus, auto teab teed,» toob Bloch näite. «Kui te kolite mujale, peab auto õppima selgeks uue tee. Sellisel juhul teete te seda juba teadlikult.»
Mida enam käitub inimene teadlikult, seda vabam on ta oma käitumises, ütleb Bloch. «Kui te olete vabam, on teil suuremad võimalused võita, ka elus,» väidab ta.
David Bloch viibis Eestis ASi ES Sadolin kutsel ja ta sõlmis eelmisel nädalal kokkuleppe kõrgema kommertskooliga pidada septembri lõpus Tallinnas loenguseeria koos imagokonsultandi Charlotte Versteegiga.