• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ennast tuleb osata müüa

Blochi sõnul seisneb tema filosoofia selles, et inimene peab tegelema sellega, mis talle meeldib ja aitama ka teistel leida valdkonda, kuhu nad sobivad kõige enam.
Kõik inimesed tahavad olla edukad ja saavutada oma eesmärke, väidab Bloch. Eesmärkide saavutamiseks peavad eesmärgid olemas olema. See ei puuduta ainult inimesi, vaid ka firmasid, lisab Bloch. Tihti teatakse küll seda, mida ei soovita saavutada, aga sellest ei piisa, ütleb konsultant.
Edu sõltub oskusest ennast müüa, väidab Bloch. Meie tulemuslikkus põhineb ambitsioonidel, võimel seda endale tunnistada ja oskustel soovitut saada, selgitab ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui me tahame, et partner meie kaupa ostaks, peame müüma ennast kui isiksust, et meie kaudu tekiks huvi ka pakutava kauba vastu, ütleb Bloch. Kõik sõltub sellest, kes me oleme kui inimesed, lisab ta.
Inglase sõnul on oluline, kas inimene räägib iseendaga positiivsetest või negatiivsetest asjadest. «Kuidas te end tunnete, kui on külm, sajab vihma ja auto ei lähe käima,» küsib Bloch.
Avalikud suhted on Blochi filosoofiast lähtudes tavapärasest erineva sisuga. Tema tõlgenduses on PR-tegevuse ehk avalike suhete sisu isiklikud suhted (personal relations) ja isiklikud tulemused (personal results).
Firma iga töötaja esindab oma tööandjat, räägib koolitusspetsialist. Iga muu maailmaga kokkupuutuv firma töötaja on müügimees, väidab Bloch. Kui kusagile kontorisse helistades teda seitse korda ümber ühendatakse ja otsitud isikut oodates tuleb läbi kuulata kümme CD-plaati, ei päästa Blochi jaoks selle firma mainet ka parim spetsialist.
Sõnade tähtsus ei olene kasutatavast keelest, ütleb Bloch. Oluline on sõnavara, mida me kasutame, kõne voolavus ja tämber, lausub ta.
Ühed inimesed räägivad lühikeste lausetega ja monotoonselt, teised lainetena ja uinutavalt, jätkab Bloch. Teie kõne peab harmoneeruma teie isiksusega, on tema retsept tulemuse saavutamiseks.
Vestluspartnerile on oluline, mida te rõhutate, mida suudate anda endast kui inimesest sõnade ja häälega, räägib Bloch. Peate olema nii huvipakkuv, et teisel poolel tekiks huvi saada rohkem informatsiooni teie käest, kinnitab ta.
Vaikimine on kõige mõjukam suhtlemisvõimalus, ütleb Bloch. Tuleb endale ainult selgeks teha, kuidas vaikimist kasutada, lisab ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bloch väidab, et harjumused tapavad loovuse. Harjumuse jõul teeb inimene kõike automaatselt, kinnitab ta. «Kui sõidate kontorist koju, ei märka te, kuidas te oletegi kodus, auto teab teed,» toob Bloch näite. «Kui te kolite mujale, peab auto õppima selgeks uue tee. Sellisel juhul teete te seda juba teadlikult.»
Mida enam käitub inimene teadlikult, seda vabam on ta oma käitumises, ütleb Bloch. «Kui te olete vabam, on teil suuremad võimalused võita, ka elus,» väidab ta.
David Bloch viibis Eestis ASi ES Sadolin kutsel ja ta sõlmis eelmisel nädalal kokkuleppe kõrgema kommertskooliga pidada septembri lõpus Tallinnas loenguseeria koos imagokonsultandi Charlotte Versteegiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele