• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,28%6 215,78
  • DOW 300,11%44 543,12
  • Nasdaq 0,73%20 351,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo kontsern on rahul oma Poola tehaste tööga

Volvo alustas Poolas veoautode tootmist 1992. aastal koostöös Poola veoautotootja Jelcziga. 1994. aastal koostöö katkes ning Volvo ehitas oma tehased.
Wroclawi 160 töölisega tehases valmib aastas 1500 veoautot, 170 töölisega bussitehases on aasta tootmisplaaniks 200 bussi ning 250 ?assiid.
Wroclawi moodsa sisseseadega tehastesse on Volvo investeerinud 282 miljonit Eesti krooni. See on võrreldav Volvo viimaste investeeringutega Indiasse, kuhu kontsern kavatseb 880 miljoni krooni eest rajada tehase, mis hakkab aastas tootma 4000 veoautot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo töölise palk Wroclawis on 1500 zlotti (6160 krooni) kuus. Ehkki sotsiaalkulud on Poolas mõnevõrra suuremad, on palgakulud ühe töölise kohta enam kui neli korda väiksemad kui Belgias asuvas Tuve tehases, kus töölise kuupalk on 30 000 krooni. Kvaliteedilt on Poola tehas lääne tehastest kohati paremgi, väidavad Volvo juhid.
Tootmiskulud on Poolas esialgu veel suured, kuna tootmismahud on väikesed.
Seni on Wroclawi tehase toodang suunatud valdavalt Ida-Euroopa turule. Nõudlus veoautode järele kasvab. Volvo tellimused kasvasid tänavu esimeses kvartalis 77 protsenti. Mullu müüs Volvo Ida-Euroopas 2700 veoautot. Lääne-Euroopas müüs kontsern 32 300 veokit. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele