Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saarte seadusega varjatakse riigi saamatust

    Karmi Läänemere laineid murdvad saared on kummalisel kombel sattunud riigikogu teravdatud tähelepanu alla. Nende maalapikeste saatus mõjutab rahvasaadikuid niivõrd, et viimased on otsustanud kohe eraldi seaduse kehtima panna, selleks et saarte eluolu mandril toimuvast puutumata ei jääks.
    Äripäev on seisukohal, et saarte jaoks eraldi seaduse kehtestamine pole majanduslikult ega ka regionaalpoliitiliselt meie praeguste võimaluste juures kuigi mõistlik. Ilmselt on tegu osa seadusandjate populistliku sooviga oma valijatele näidata, et nende peale siiski mõeldakse, kasutades ära riigi senist peataolekut regionaalküsimustes.
    Saarte seaduse sihiks on aidata kaasa asustuse säilitamisele ja elutegevusele Eesti saartel. Arvatavasti on see seadus maha kopeeritud arenenud ja rikastelt Skandinaaviamaadelt õilsaid eesmärke silmas pidades, kuid kas seda peab tegema jällegi teiste arvel. On ju päris selge, et saarte toetamine pingestab riigieelarvet, mis ei ole teadagi kummist. Kui riik tahab mõnele regioonile eraldada raha rohkem, kannatavad kohe teised.
    Ometi on ka mandril paiku, mida tinglikult saarteks võib pidada ja kus pole piisavalt väljaarenenud ühendusteid suuremate keskustega, telefonsidet ega ka ettevõtlust.
    Saarte seadus loob pretsedendi ja kõik ülejäänud piirkonnad, kes tunnevad ennast mahajäänutena, hakkavad samuti riigilt järjest rohkem raha välja pressima. Lõpuks võib tekkida olukord, et Eesti on üks eritsoonide tallermaa, kus kihutavad maksumaksja raha eest ringi nõuandvad ja kontrollivad komisjonid.
    Toimetus peab täiesti normaalseks, et väikesaarte elanikud saaksid teha tööd ja neile oleksid kättesaadavad esma- ja päästeabi, joogivesi, post ja elekterside, transpordiühendus ning haridus. Ainult kas nende endastmõistetavate asjade jaoks on vaja kehtestada veel seadusega bürokraatlikke ning kunstlikke raame.
    Suurem osa saari on väga omanäolised nii floora ja fauna kui ka etniliste traditsioonide poolest. Riigi sekkumine sellesse kooslusesse eesmärgiga parandada saareelanike elamistingimusi võib anda vastupidiselt soovitule negatiivse tulemuse. On ju päris selge, et näiteks ettevõtluse ja turismi arendamisega kaasneb paratamatult ka reostus jne.
    Hoopis naiivne on aga loo-tus, et kui investeeringud saartel paiknevatesse ettevõtetesse vabastatakse tulumaksust, hakkab sinna raha kokku voolama. ASi Klementi nõukogu esimehe Ardo Kamratovi sõnul mõjutavad investeeringute tegemist peale raha ju ka tööjõud, materjal ja tooraine ning transpordiküsimus. Nimetatud tegurite soodsat kokkulangemist on paljude ettevõtjate sõnul mandriltki raske leida.
    See aga ei tähenda, et saartel tegutsevatele ettevõtetele ei võiks teha maksusoodustusi, laenusoodustusi jne. Kui riigikogu ja valitsus selliste asjadega hakkama saavad, langevad muud probleemid aja jooksul iseenesest päevakorrast välja ja saarte seaduse vajalikkuse järele võib panna suure küsimärgi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.