Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus eelistab kütuse värvimist maksustamisele

    «Kui maksustada ahjukütus diisliga võrdse aktsiisimääraga, kannatavad kõige rohkem need, kes ahjukütust otstarbekalt kasutavad,» sõnas rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Andres Hunt. «Tegelikult on esitatu valitsuskomisjoni põhimõtte vastu,» kommenteeris ta Olav Antoni esmaspäeval riigikogule esitatud eelnõu.
    «Mootorikütuse aktsiisi mõte on koguda teede remondiks vajalik raha teedel sõitjate käest,» ütles Hunt.
    «Teede remondiks pole mõtet maksustada ahjus põletatavat kütust,» sõnas õliliidu tegevdirektor Henn Pärn. Olav Anton tahab ahjukütuse maksustada, meie euroopalikult erimärgistada, ütles Pärn. «See on palju õiglasem ja tsiviliseeritum,» põhjendas ta.
    Eelmise aasta lõpul tuli ahjukütuse aktsiisiga maksustamise ideega välja rahandusministeerium. Koostöös teiste ministeeriumide ja õliliiduga valmis kevadel siiski ahjukütuse erimärgistamise eelnõu.
    «Ahjukütuse aktsiisi võrdsustamine diisliga tõstaks kütuseliitri hinda kohe krooni võrra,» põhjendas Andres Hunt.
    «Me näeksime ikka väga metslased välja, kui seda teed läheksime,» lisas Henn Pärn.
    Olav Anton põhjendas ahjukütuse aktsiisiga maksustamist vajadusega võrdsustada kõigi Eesti kütusefirmade konkurentsitingimused. Tema hinnangul on piiril diislikütuse deklareerimine ahjukütusena vähendanud diislikütuse läbimüüki üle 60 protsendi, mistõttu riigieelarvesse jääb iga kuu laekumata kuni 18,4 miljonit krooni. Taolist asja võib käsitleda kaudselt riigimaksudest kõrvalehiilimisena, märkis Anton eelnõu seletuskirjas.
    Samas müüakse aktsiisivaba ahjukütust ainult paarkümmend senti odavamalt diislikütusest, millega aktsiis jääb ahjukütuse müüjatele, väitis ta.
    «Arvud on üle pakutud,» kommenteeris Antoni väiteid Andres Hunt. Samas tõdes ta, et Eestis valitseb tendents, et ahjukütuse sissevedu suureneb, diislikütuse import väheneb. Kui märtsis veeti Eestisse 12 000 tonni ahjukütust ja samapalju diislikütust, siis eelmisel kuul imporditi 14 000 tonni ahjukütust ja 7000 tonni diislikütust.
    Hundi sõnul ei pea paika ka väide, et ahjukütuse müüjad korjavad aktsiisi. Hinna paneb paika nõudlus, märkis ta. Kuni seadus ei keela ahjukütuse kasutamist autokütusena diisli asemel, on ahjukütus populaarne, ütles Hunt.
    Valitsus toetas oma teisipäevasel istungil ahjukütuse erimärgistamise eelnõu, lausus peaministri majandusnõunik Heido Vitsur eile. Erimärgistamise eelnõuga lubatakse värvitud ahjukütust kasutada ainult ahjudes põletamiseks ja mootorikütusena põllumajanduses.
    Vitsuri sõnul on vaja veel täpsustada, mida mõista eelnõus sisalduva maanteetranspordi all ehk kellel on õigus kasutada märgistatud ahjukütust. «Näiteks kombain sõidab põllule üle maantee, aga tema võib sõita ahjukütusega,» lisas Vitsur.
    Ahjukütuse erimärgistamise eelnõu jõustumise korral on 1. oktoobrist ahjukütuse kasutamise eest sõiduki omanikule rahatrahv eraisiku puhul kolmsada päevapalka ehk 8450 krooni ja ettevõtte puhul 20 000 krooni iga tabatud sõiduki pealt. Rahandusministeerium esitab eelnõu riigikogule lähipäevil.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.