• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Margi loomine aitab püsida

    Brand ehk kaubamärk seostub tarbija teadvuses kindla pildi, lõhna ja maitsega, defineerib selle mõiste reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink. See on väärtustatud kaubamärk, mille edukus seisneb tema lihtsuses, lisab ta.
    Kingi sõnul on Eestis tekkinud väga tugevad kaubamärgid, kuid neid luuakse pooljuhuslikult.
    ASi Tallinna Piimatööstus turundusjuht Mait Nilson lausub, etmargi loomisel muutub reklaam efektiivsemaks. «Margi kampaaniaga on võimalik reklaamida kogu tooterühma ja investeeringud on väiksemad,» nendib ta.
    Tootja peab saama kindla koha tarbija teadvuses, kasutades lihtsat sõna või sümbolit, leiab Nilson. Tallinna piimatööstuse tooteperekonda Tere valmistati ette 14 kuud. Edaspidi kavatsetakse Nilsoni sõnul selle nimetuse alla koondada üle 50 artikli. Nii koonduksid Tere kaubamärgi alla ka väiksemad margid, näiteks kohupiimakreem Emma.
    ASi Rakvere Lihakombinaat äridirektori kohustäitja Hindrek Haarde lausub, et ettevõttel on küll väga lai sortiment, kuid margi loomiseni pole veel jõutud. Tarbija tulemuslik mõjutamine nõuab pikka eeltööd ja selle kallal töötatakse usinalt, räägib Haarde.
    Kaubamärk kergendab suhtlemist tarbijaga, lisab ta. «Kui on turu lojaalsus, siis on lihtsam hinnaga mängida,» sõnab Haarde.
    Eesti ettevõtted teevad veel vähe reklaamikampaania eel- ja järeluuringuid, kuigi see on odav võrreldes kogu kampaania maksumusega. Poolemiljonilisest kampaaniast võib selle edukuse mõõtmine maksta kümnendiku, sõnab Ülle Kink.
    Turunduseesmärgid võivad olla erinevad, kuid kõike on võimalik mõõta, on Kink veendunud. Margi loomisel teostavad eel- ja järeluuringuid psühholoogid. Nad koostavad küsimustikud ja valivad välja küsitletavad.
    Turundusuuring on hinnang reklaamibüroo tööle. Kingi arvates on Eestis kliente, kes lasevad reklaamiagentuuril oma toote maine kujundamisel teha mida iganes.
    «Mööda on saanud aeg, kus taheti vaid kiiresti raha tasku saada ja kliendid jalutasid uksest sisse-välja,» sõnab Kink. Pikaajaliste suhete eeldus on, et reklaamiagentuur mõjutaks aktiivselt klienti ostma eel- ja järeluuringut, lisab ta.
    Reklaamibüroodele, kes oma asju väga kapitaalselt ei kavanda, on uuringu puudumine hea, teab Kink. Teinekord võib aga absoluutselt silmapaistmatu reklaami taga olla silmapaistev tulemus, ütleb ta.
    Uuringu teostamise järel on võimalik, et agentuur või firma turundusjuht ei oska küsitlustulemusi analüüsida. See võib samuti toote edukust kahjustada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Investeerimisklubi ja Äripäev ühinesid
Sel nädalal ühinesid Äripäev ja Investeerimisklubi, millega hakatakse klubi tegevust teostama koostöös Äripäeva investor Toomase meeskonnaga.
Sel nädalal ühinesid Äripäev ja Investeerimisklubi, millega hakatakse klubi tegevust teostama koostöös Äripäeva investor Toomase meeskonnaga.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Eesti tellib suure portsu taastuvenergiat, edumaa on Enefit Greenil Täiendatud
Pikk paus Eesti taastuvenergeetika suurvõimsuste rajamisel tõotab lõppeda, sest valitsus kuulutas välja massiivse taastuvenergia vähempakkumise, mis võiks turule tuua nii uusi tuule- kui päikeseparke. Parim lähtepositsioon sel rallil on hiljuti börsile läinud Enefit Greenil.
Pikk paus Eesti taastuvenergeetika suurvõimsuste rajamisel tõotab lõppeda, sest valitsus kuulutas välja massiivse taastuvenergia vähempakkumise, mis võiks turule tuua nii uusi tuule- kui päikeseparke. Parim lähtepositsioon sel rallil on hiljuti börsile läinud Enefit Greenil.