Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Margi loomine aitab püsida

    Brand ehk kaubamärk seostub tarbija teadvuses kindla pildi, lõhna ja maitsega, defineerib selle mõiste reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink. See on väärtustatud kaubamärk, mille edukus seisneb tema lihtsuses, lisab ta.
    Kingi sõnul on Eestis tekkinud väga tugevad kaubamärgid, kuid neid luuakse pooljuhuslikult.
    ASi Tallinna Piimatööstus turundusjuht Mait Nilson lausub, etmargi loomisel muutub reklaam efektiivsemaks. «Margi kampaaniaga on võimalik reklaamida kogu tooterühma ja investeeringud on väiksemad,» nendib ta.
    Tootja peab saama kindla koha tarbija teadvuses, kasutades lihtsat sõna või sümbolit, leiab Nilson. Tallinna piimatööstuse tooteperekonda Tere valmistati ette 14 kuud. Edaspidi kavatsetakse Nilsoni sõnul selle nimetuse alla koondada üle 50 artikli. Nii koonduksid Tere kaubamärgi alla ka väiksemad margid, näiteks kohupiimakreem Emma.
    ASi Rakvere Lihakombinaat äridirektori kohustäitja Hindrek Haarde lausub, et ettevõttel on küll väga lai sortiment, kuid margi loomiseni pole veel jõutud. Tarbija tulemuslik mõjutamine nõuab pikka eeltööd ja selle kallal töötatakse usinalt, räägib Haarde.
    Kaubamärk kergendab suhtlemist tarbijaga, lisab ta. «Kui on turu lojaalsus, siis on lihtsam hinnaga mängida,» sõnab Haarde.
    Eesti ettevõtted teevad veel vähe reklaamikampaania eel- ja järeluuringuid, kuigi see on odav võrreldes kogu kampaania maksumusega. Poolemiljonilisest kampaaniast võib selle edukuse mõõtmine maksta kümnendiku, sõnab Ülle Kink.
    Turunduseesmärgid võivad olla erinevad, kuid kõike on võimalik mõõta, on Kink veendunud. Margi loomisel teostavad eel- ja järeluuringuid psühholoogid. Nad koostavad küsimustikud ja valivad välja küsitletavad.
    Turundusuuring on hinnang reklaamibüroo tööle. Kingi arvates on Eestis kliente, kes lasevad reklaamiagentuuril oma toote maine kujundamisel teha mida iganes.
    «Mööda on saanud aeg, kus taheti vaid kiiresti raha tasku saada ja kliendid jalutasid uksest sisse-välja,» sõnab Kink. Pikaajaliste suhete eeldus on, et reklaamiagentuur mõjutaks aktiivselt klienti ostma eel- ja järeluuringut, lisab ta.
    Reklaamibüroodele, kes oma asju väga kapitaalselt ei kavanda, on uuringu puudumine hea, teab Kink. Teinekord võib aga absoluutselt silmapaistmatu reklaami taga olla silmapaistev tulemus, ütleb ta.
    Uuringu teostamise järel on võimalik, et agentuur või firma turundusjuht ei oska küsitlustulemusi analüüsida. See võib samuti toote edukust kahjustada.
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Tehnoloogiaaktsiad juhtisid Wall Streeti langusele
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
Reaalajas börsiinfo
Saaremaa looduskosmeetika tootjad võtavad järgmisena ette Vietnami
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Väikeettevõtjate parim sõber oli eelmisel aastal riigikontroll
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.

Olulisemad uudised

Rootsi peaminister: Türgi tragöödiat ei saa NATO liitumisega siduda
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.