• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 27.05.97, 01:00

Margi loomine aitab püsida

Brand ehk kaubamärk seostub tarbija teadvuses kindla pildi, lõhna ja maitsega, defineerib selle mõiste reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink. See on väärtustatud kaubamärk, mille edukus seisneb tema lihtsuses, lisab ta.
Kingi sõnul on Eestis tekkinud väga tugevad kaubamärgid, kuid neid luuakse pooljuhuslikult.
ASi Tallinna Piimatööstus turundusjuht Mait Nilson lausub, etmargi loomisel muutub reklaam efektiivsemaks. «Margi kampaaniaga on võimalik reklaamida kogu tooterühma ja investeeringud on väiksemad,» nendib ta.
Tootja peab saama kindla koha tarbija teadvuses, kasutades lihtsat sõna või sümbolit, leiab Nilson. Tallinna piimatööstuse tooteperekonda Tere valmistati ette 14 kuud. Edaspidi kavatsetakse Nilsoni sõnul selle nimetuse alla koondada üle 50 artikli. Nii koonduksid Tere kaubamärgi alla ka väiksemad margid, näiteks kohupiimakreem Emma.
ASi Rakvere Lihakombinaat äridirektori kohustäitja Hindrek Haarde lausub, et ettevõttel on küll väga lai sortiment, kuid margi loomiseni pole veel jõutud. Tarbija tulemuslik mõjutamine nõuab pikka eeltööd ja selle kallal töötatakse usinalt, räägib Haarde.
Kaubamärk kergendab suhtlemist tarbijaga, lisab ta. «Kui on turu lojaalsus, siis on lihtsam hinnaga mängida,» sõnab Haarde.
Eesti ettevõtted teevad veel vähe reklaamikampaania eel- ja järeluuringuid, kuigi see on odav võrreldes kogu kampaania maksumusega. Poolemiljonilisest kampaaniast võib selle edukuse mõõtmine maksta kümnendiku, sõnab Ülle Kink.
Turunduseesmärgid võivad olla erinevad, kuid kõike on võimalik mõõta, on Kink veendunud. Margi loomisel teostavad eel- ja järeluuringuid psühholoogid. Nad koostavad küsimustikud ja valivad välja küsitletavad.
Turundusuuring on hinnang reklaamibüroo tööle. Kingi arvates on Eestis kliente, kes lasevad reklaamiagentuuril oma toote maine kujundamisel teha mida iganes.
«Mööda on saanud aeg, kus taheti vaid kiiresti raha tasku saada ja kliendid jalutasid uksest sisse-välja,» sõnab Kink. Pikaajaliste suhete eeldus on, et reklaamiagentuur mõjutaks aktiivselt klienti ostma eel- ja järeluuringut, lisab ta.
Reklaamibüroodele, kes oma asju väga kapitaalselt ei kavanda, on uuringu puudumine hea, teab Kink. Teinekord võib aga absoluutselt silmapaistmatu reklaami taga olla silmapaistev tulemus, ütleb ta.
Uuringu teostamise järel on võimalik, et agentuur või firma turundusjuht ei oska küsitlustulemusi analüüsida. See võib samuti toote edukust kahjustada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele