Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Margi loomine aitab püsida

    Brand ehk kaubamärk seostub tarbija teadvuses kindla pildi, lõhna ja maitsega, defineerib selle mõiste reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink. See on väärtustatud kaubamärk, mille edukus seisneb tema lihtsuses, lisab ta.
    Kingi sõnul on Eestis tekkinud väga tugevad kaubamärgid, kuid neid luuakse pooljuhuslikult.
    ASi Tallinna Piimatööstus turundusjuht Mait Nilson lausub, etmargi loomisel muutub reklaam efektiivsemaks. «Margi kampaaniaga on võimalik reklaamida kogu tooterühma ja investeeringud on väiksemad,» nendib ta.
    Tootja peab saama kindla koha tarbija teadvuses, kasutades lihtsat sõna või sümbolit, leiab Nilson. Tallinna piimatööstuse tooteperekonda Tere valmistati ette 14 kuud. Edaspidi kavatsetakse Nilsoni sõnul selle nimetuse alla koondada üle 50 artikli. Nii koonduksid Tere kaubamärgi alla ka väiksemad margid, näiteks kohupiimakreem Emma.
    ASi Rakvere Lihakombinaat äridirektori kohustäitja Hindrek Haarde lausub, et ettevõttel on küll väga lai sortiment, kuid margi loomiseni pole veel jõutud. Tarbija tulemuslik mõjutamine nõuab pikka eeltööd ja selle kallal töötatakse usinalt, räägib Haarde.
    Kaubamärk kergendab suhtlemist tarbijaga, lisab ta. «Kui on turu lojaalsus, siis on lihtsam hinnaga mängida,» sõnab Haarde.
    Eesti ettevõtted teevad veel vähe reklaamikampaania eel- ja järeluuringuid, kuigi see on odav võrreldes kogu kampaania maksumusega. Poolemiljonilisest kampaaniast võib selle edukuse mõõtmine maksta kümnendiku, sõnab Ülle Kink.
    Turunduseesmärgid võivad olla erinevad, kuid kõike on võimalik mõõta, on Kink veendunud. Margi loomisel teostavad eel- ja järeluuringuid psühholoogid. Nad koostavad küsimustikud ja valivad välja küsitletavad.
    Turundusuuring on hinnang reklaamibüroo tööle. Kingi arvates on Eestis kliente, kes lasevad reklaamiagentuuril oma toote maine kujundamisel teha mida iganes.
    «Mööda on saanud aeg, kus taheti vaid kiiresti raha tasku saada ja kliendid jalutasid uksest sisse-välja,» sõnab Kink. Pikaajaliste suhete eeldus on, et reklaamiagentuur mõjutaks aktiivselt klienti ostma eel- ja järeluuringut, lisab ta.
    Reklaamibüroodele, kes oma asju väga kapitaalselt ei kavanda, on uuringu puudumine hea, teab Kink. Teinekord võib aga absoluutselt silmapaistmatu reklaami taga olla silmapaistev tulemus, ütleb ta.
    Uuringu teostamise järel on võimalik, et agentuur või firma turundusjuht ei oska küsitlustulemusi analüüsida. See võib samuti toote edukust kahjustada.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.