Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Margi loomine aitab püsida

    Brand ehk kaubamärk seostub tarbija teadvuses kindla pildi, lõhna ja maitsega, defineerib selle mõiste reklaamibüroo Artmiks omanik Ülle Kink. See on väärtustatud kaubamärk, mille edukus seisneb tema lihtsuses, lisab ta.
    Kingi sõnul on Eestis tekkinud väga tugevad kaubamärgid, kuid neid luuakse pooljuhuslikult.
    ASi Tallinna Piimatööstus turundusjuht Mait Nilson lausub, etmargi loomisel muutub reklaam efektiivsemaks. «Margi kampaaniaga on võimalik reklaamida kogu tooterühma ja investeeringud on väiksemad,» nendib ta.
    Tootja peab saama kindla koha tarbija teadvuses, kasutades lihtsat sõna või sümbolit, leiab Nilson. Tallinna piimatööstuse tooteperekonda Tere valmistati ette 14 kuud. Edaspidi kavatsetakse Nilsoni sõnul selle nimetuse alla koondada üle 50 artikli. Nii koonduksid Tere kaubamärgi alla ka väiksemad margid, näiteks kohupiimakreem Emma.
    ASi Rakvere Lihakombinaat äridirektori kohustäitja Hindrek Haarde lausub, et ettevõttel on küll väga lai sortiment, kuid margi loomiseni pole veel jõutud. Tarbija tulemuslik mõjutamine nõuab pikka eeltööd ja selle kallal töötatakse usinalt, räägib Haarde.
    Kaubamärk kergendab suhtlemist tarbijaga, lisab ta. «Kui on turu lojaalsus, siis on lihtsam hinnaga mängida,» sõnab Haarde.
    Eesti ettevõtted teevad veel vähe reklaamikampaania eel- ja järeluuringuid, kuigi see on odav võrreldes kogu kampaania maksumusega. Poolemiljonilisest kampaaniast võib selle edukuse mõõtmine maksta kümnendiku, sõnab Ülle Kink.
    Turunduseesmärgid võivad olla erinevad, kuid kõike on võimalik mõõta, on Kink veendunud. Margi loomisel teostavad eel- ja järeluuringuid psühholoogid. Nad koostavad küsimustikud ja valivad välja küsitletavad.
    Turundusuuring on hinnang reklaamibüroo tööle. Kingi arvates on Eestis kliente, kes lasevad reklaamiagentuuril oma toote maine kujundamisel teha mida iganes.
    «Mööda on saanud aeg, kus taheti vaid kiiresti raha tasku saada ja kliendid jalutasid uksest sisse-välja,» sõnab Kink. Pikaajaliste suhete eeldus on, et reklaamiagentuur mõjutaks aktiivselt klienti ostma eel- ja järeluuringut, lisab ta.
    Reklaamibüroodele, kes oma asju väga kapitaalselt ei kavanda, on uuringu puudumine hea, teab Kink. Teinekord võib aga absoluutselt silmapaistmatu reklaami taga olla silmapaistev tulemus, ütleb ta.
    Uuringu teostamise järel on võimalik, et agentuur või firma turundusjuht ei oska küsitlustulemusi analüüsida. See võib samuti toote edukust kahjustada.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.