Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusturg liigub miljardi krooni graafikus

    Kahjukindlustusest on sel aastal kogutud 375,6 mln krooni preemiaid ehk 50,8% eelmise aasta kogusummast, elukindlustusest 36,5 mln krooni ehk 56,9% mullusest. Elukindlustuse osakaal turul on kasvanud 8 protsendilt 8,8-le.
    Eesti Elukindlustuse ASi juhatuse esimees Priit Potisepp ütles, et tema hinnangul peaksid preemiad tänavu ületama miljardi krooni piiri, kusjuures elukindlustuse osa kasvab kümnendikuni.
    ETAS Kindlustuse juhatuse esimees Kalle Kaldjärv prognoosis, et turg kasvab sel aastal vähemalt 950 mln kroonini.
    Priit Potisepp nimetas kõige positiivsemaks tendentsiks liikluskindlustuse rolli vähenemist kindlustusportfellides. «Liikluskindlustus kui riigi produkt ei peegelda turu vaba arengut,» rõhutas Potisepp.
    Tema sõnul võib liikluskindlustuse tähtsuse vähenemisega osaliselt seletada nii Nordika Kindlustuse turuosa märgatavat vähenemist kui Eesti Varakindlustuse turuosa pisikest kasvu. Nordika portfellist moodustab liikluskindlustus 75%, samal ajal kui Eesti Varakindlustusel on õnnestunud viia liikluskindlustuse osa alla poole.
    Kalle Kaldjärv nentis, et kahjukindlustusturul on reserve ka ilma liikluskindlustuseta, kuna oluline osa ettevõtete varast on kindlustamata ja elanike vara on üldiselt alakindlustatud. «Eriti torkab alakindlustatus silma maapiirkondades, kus inimestel on lihtsalt vähe raha,» märkis Kaldjärv.
    Ta nentis samas, et ettevõtete vara kindlustamises ei suuda väikesed seltsid suurtega sammu pidada, sest hinnad on viidud väga madalale. «Muidu on aga väiksus sageli plussiks, sest väike selts on tahes-tahtmata kliendisõbralikum,» sõnas Kaldjärv.
    Kaldjärv märkis, et kindlustusturg tervikuna areneb tänu konkurentsile kliendile soodsas suunas, tariifid on langenud ja tingimused lähevad üha soodsamaks. Priit Potisepa hinnangul kaasneb sellega siiski suur oht.
    «Kui mõni kindlustusselts rabeleb turuosa suurendamise nimel ja võtab liiga suuri riske, siis võib juhtuda, et juba paari aasta pärast ei õnnestu teda enam päästa,» märkis Potisepp. «Eriti puudutab see just väikseid seltse, kui nad ei suuda juhtimiskulusid ohjes hoida.»
    Potisepp toonitas, et Eesti turg on 14 kahjukindlustusseltsi ja seitsme elukindlustusseltsi ülalpidamiseks liialt väike ja paratamatult peavad kindlustusvõtjad seda üha enam silmas pidama.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.