Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissanimüüja ostab Asmeri

    Fakto ja Asmer Auto ühinemine toimub aktsiate vahetamise teel, mille käigus Fakto annab Asmerile 1,7 miljoni krooni eest aktsiaid, saades vastu kõik Asmer Auto aktsiad, ütles ühinemist nõustanud Balti Cresco Investeerimisgrupi ASi juhatuse esimees Andres Rättsepp. Ta lausus, et lisaks maksab Fakto poolteise aasta jooksul Asmer Auto aktsiate eest 4,6 miljonit krooni.
    Fakto nõukogu esimees Leho Siimsen lausus, et Fakto on juba mõni aeg otsinud endale Nissani kõrvale ka teist automarki. Ta lisas, et ühinemise üheks põhjuseks on ka asjaolu, et mõlemad firmad plaanivad börsile minna.
    Siimseni sõnul ei ühine mitte autofirmade kaubamärgid, vaid tekib ühine omandus. Mõlemal firmal jääb edasi oma turundusstrateegia, müügiplaan ja tegevjuhtkond.
    Nii Siimsen kui ka Asmeri grupi omanik Toivo Asmer tõid ühinemise põhjuseks Eesti turu väiksust, mis pole piisav ühe automargi müügiga vajaliku käibe ja kasumi saamiseks. Siimsen lisas, et neil on selles suhtes kogemus Nissani Pärnu esindusega, millel tekkisid seoses väikese käibega probleeme. Peale selle suleti esindus ka Virumaal.
    Asmer lausus, et koostöö annab võimaluse hoida kokku püsikulusid, nagu näiteks autode müügieelne ettevalmistus ja kontroll, keretööd ja värvimine ning uute autode ladustamine. See annab võimaluse muuta tegevus ka väljaspool Tallinna kasumit tootvaks, lisas Siimsen.
    Toyota toodangu müügiga tegelev Amserv Grupi nõukogu esimees Raivo Aavisto ütles Fakto ja Amserv Auto ühinemist kommenteerides, et nõustub igati sellega, et Eesti autoturg on piiratud võimalustega.
    Aavisto rääkis, et suure tõenäosusega tuleb autofirmade ühinemisi ette veel edaspidigi. Tema sõnul pole välistatud, et ka mõni Amserv Grupi ettevõtte ei võiks hakata analoogilist koostööd tegema.
    Ka Audide müügiga tegeleva ASi Reval Auto juht Ahto Altjõe tunnistas, et Eesti autoturg on niivõrd väike, et müüjate ühinemine on loomulik samm.
    Toivo Asmeri sõnul soovib Asmeri grupp maha müüa Tallinnas Pärnu maanteel asuva ärikeskuse, mille vastu on juba huvi tundnud üks Soome pank. Samuti napib müügimahu suurenemise tõttu praeguses keskuses teeninduspinda, lisas Asmer, kelle sõnul rajatakse uus Asmeri autokeskus Tammsaare teele.
    Asmer eitas, et üks Faktoga ühinemise põhjusi oleks olnud Tallinna Pangast võetud 22 miljoni kroonine laen, mis võeti 28 miljonit krooni maksva keskuse rajamiseks. Tänaseks on laenust tagasi makstud mõni miljon krooni, lisas ta. Asmer Autol lasuvad võlad lähevad üle Asmer Hulgi bilanssi, selgitas Asmer.
    Ühinemise tagajärjel kasvab ASi Fakto grupi käive sel aastal 230 miljoni kroonini ja järgmisel aastal 273 miljonini, lausus Siimsen. Kasumiks enne tulumaksu prognoositakse tuleval aastal 13,8 miljonit krooni. Fakto selle aasta viie kuu kasum oli 500 000 krooni ning käive 66,5 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.