Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissanimüüja ostab Asmeri

    Fakto ja Asmer Auto ühinemine toimub aktsiate vahetamise teel, mille käigus Fakto annab Asmerile 1,7 miljoni krooni eest aktsiaid, saades vastu kõik Asmer Auto aktsiad, ütles ühinemist nõustanud Balti Cresco Investeerimisgrupi ASi juhatuse esimees Andres Rättsepp. Ta lausus, et lisaks maksab Fakto poolteise aasta jooksul Asmer Auto aktsiate eest 4,6 miljonit krooni.
    Fakto nõukogu esimees Leho Siimsen lausus, et Fakto on juba mõni aeg otsinud endale Nissani kõrvale ka teist automarki. Ta lisas, et ühinemise üheks põhjuseks on ka asjaolu, et mõlemad firmad plaanivad börsile minna.
    Siimseni sõnul ei ühine mitte autofirmade kaubamärgid, vaid tekib ühine omandus. Mõlemal firmal jääb edasi oma turundusstrateegia, müügiplaan ja tegevjuhtkond.
    Nii Siimsen kui ka Asmeri grupi omanik Toivo Asmer tõid ühinemise põhjuseks Eesti turu väiksust, mis pole piisav ühe automargi müügiga vajaliku käibe ja kasumi saamiseks. Siimsen lisas, et neil on selles suhtes kogemus Nissani Pärnu esindusega, millel tekkisid seoses väikese käibega probleeme. Peale selle suleti esindus ka Virumaal.
    Asmer lausus, et koostöö annab võimaluse hoida kokku püsikulusid, nagu näiteks autode müügieelne ettevalmistus ja kontroll, keretööd ja värvimine ning uute autode ladustamine. See annab võimaluse muuta tegevus ka väljaspool Tallinna kasumit tootvaks, lisas Siimsen.
    Toyota toodangu müügiga tegelev Amserv Grupi nõukogu esimees Raivo Aavisto ütles Fakto ja Amserv Auto ühinemist kommenteerides, et nõustub igati sellega, et Eesti autoturg on piiratud võimalustega.
    Aavisto rääkis, et suure tõenäosusega tuleb autofirmade ühinemisi ette veel edaspidigi. Tema sõnul pole välistatud, et ka mõni Amserv Grupi ettevõtte ei võiks hakata analoogilist koostööd tegema.
    Ka Audide müügiga tegeleva ASi Reval Auto juht Ahto Altjõe tunnistas, et Eesti autoturg on niivõrd väike, et müüjate ühinemine on loomulik samm.
    Toivo Asmeri sõnul soovib Asmeri grupp maha müüa Tallinnas Pärnu maanteel asuva ärikeskuse, mille vastu on juba huvi tundnud üks Soome pank. Samuti napib müügimahu suurenemise tõttu praeguses keskuses teeninduspinda, lisas Asmer, kelle sõnul rajatakse uus Asmeri autokeskus Tammsaare teele.
    Asmer eitas, et üks Faktoga ühinemise põhjusi oleks olnud Tallinna Pangast võetud 22 miljoni kroonine laen, mis võeti 28 miljonit krooni maksva keskuse rajamiseks. Tänaseks on laenust tagasi makstud mõni miljon krooni, lisas ta. Asmer Autol lasuvad võlad lähevad üle Asmer Hulgi bilanssi, selgitas Asmer.
    Ühinemise tagajärjel kasvab ASi Fakto grupi käive sel aastal 230 miljoni kroonini ja järgmisel aastal 273 miljonini, lausus Siimsen. Kasumiks enne tulumaksu prognoositakse tuleval aastal 13,8 miljonit krooni. Fakto selle aasta viie kuu kasum oli 500 000 krooni ning käive 66,5 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Disainerite liidu juht: meil on konkurentsivõime ja Eesti majanduskasvu võti
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Ebakindlus intressimäärade osas langetas USA aktsiaid
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Euroopa riigid saavad võimaluse Vene maagaasi import keelata
Alates eilsest saavad Euroopa riigid kehtestada Vene maagaasile embargo, lisaks peaks värske energiaturureformide pakett parandama vesiniku ja metaani turuletoomist.
Alates eilsest saavad Euroopa riigid kehtestada Vene maagaasile embargo, lisaks peaks värske energiaturureformide pakett parandama vesiniku ja metaani turuletoomist.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Venemaa tahab Läänemerel merepiiri muuta Tsahkna: tegemist on absurdiga
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.
Venemaa kaitseministeerium tahab ühepoolselt muuta Soome ja Leedu lähedast merepiiri, kuna nende arvates ei vasta piirid praegustele geograafilistele oludele, Soome ekspert nimetab seda hübriidsõja vormiks.
Raadiohommikus: Infortar ja tööstuse käekäik
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.
Teisipäevases raadiohommikus võtame vaatluse alla esmaspäeval esimese aktsionäride üldkoosoleku avaliku ettevõttena pidanud Infortari käekäigu. Ka vaatame sisse Eesti logistikasektorisse ja mööblitootjate ning -müüjate ellu ega unusta ka puidutööstust ning katuse- ja fassaaditööde sektorit.