26. juuni 1997 kell 22:00

Jaanipäeval võeti viimast

Kaupluse Maksimarket tegevdirektor Tiit Reha ütleb, et jaanipäeva müük ületas veidi esialgseid ootusi. Möödunud reedest kuni jaanipäevani müüs kauplus iga päev rohkem kui miljoni krooni eest kaupa. Reha sõnul osteti enne jaanipäeva kõige rohkem õlut, karastusjooke ja piknikuvahendeid.

«Enne tänavust jaanipäeva oli kolm tugevasti üle keskmise päeva,» lisab ka Eks-kaubamaja tegevdirektor Ivo Orav. Tema sõnul osteti Eks-kaubamajast enne jaanipäeva iga päev umbes poole miljoni krooni eest kaupa, tavaline päevakäive on 100 000 krooni väiksem.

Ainukese pettumuse valmistas Eks-kaubamajale tööstuskaupade osakonna kehv külastatavus. «Inimesed olid ainult huvitatud, kust saaks oma vorstikesed ja õlle kätte,» kurdab Orav.

ASi Saku Õlletehas turundusdirektor Karin Sepp ütleb, et õlle müük suurenes jaanipäeva-eelsel nädalal 75 protsenti võrreldes kuu algusega. «Mõlemal nädalal müüsime üle 100 000 kasti õlut,» lausub Sepp. «Need on nelja aasta jooksul rekordnäitajad.»

Eelmise aasta jaanipäev oli võrreldes tänavusega lausa rahulik, lisab Sepp. «Ilmselt aitasid tänavusele suurmüügile kaasa ilusad ilmad ja laialdane müügitoetus,» ütleb ta.

Suurem osa õllest müüdi suuremates kauplustes ja maakonna keskustes, vähem bensiinijaamades, räägib Sepp. «Oli aga ka õnnetuid kohti, kuhu meie õlu lihtsalt ei jõudnud, sest me ei tahtnud toorest õlut tehasest välja saata,» lisab ta.

ASi Tartu Õlletehas müügidirektori Juta Reiali sõnul müüdi juunis õlut ligi veerandi võrra rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil, karastusjooke ligi kaks korda rohkem.

Tema kinnitusel ei võrdle õlletootjad juuni ja detsembri müügitulemusi. «Teada on, et inimene sööb kaks korda aastas, kuid õlut joob kindlasti rohkem jaanipäeval,» sõnab Reial.

Statoili bensiinijaama müüja Janek Molotov ütleb, et põhiline müügiartikkel kogu suve jooksul on Saku õlu. «Me õllest ainult elamegi,» lausub ta. Pühade ajal oli väga hea minek ka grillimisvahenditel, lisab Molotov.

Liidia Brekotkina lihatootja ASi Karree esindajana ütleb, et jaanipäeva eel ja ajal kasvas ettevõtte käive umbes poole võrra, 300 000 kroonini päevas. «Põhiliselt osteti grill-liha ja ?a?lõkki,» räägib ta. «Vaadates, kuidas mõned firmad seda kaupa sadade kilode kaupa ostsid, jäi mulje, et eestlased on muutunud grillirahvaks.»

Hetkel kuum