• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ida-Euroopasse 10 transpordikoridori

    Ettevalmistused kümne transpordikoridori loomiseks Balti riikidest Egeuse mereni ning Poola-Saksa piirilt Moskvani on edenenud jõudsalt. 40 peamiselt Kesk- ja Ida-Euroopa riigi transpordiministrit kiitsid komisjoni plaanid heaks poolteist nädalat tagasi Helsingis toimunud kolmandal üle-Euroopalisel transpordikonverentsil.
    Vaatamata konverentsil valitsenud optimismile -- koridori lülitamine tähendab juurdepääsu ELi rahale ning eeliskohtlemist laenuasutustes, nt Euroopa investeerimispangas (EIB), on projektil veel rida arvestatavaid takistusi.
    «Puhtrahalisest aspektist ei ole ükski projekt majanduslikult elujõuline,» hoiatab Jim Dawson Suurbritannia konsultatsioonifirmast, mis on koostanud mudeli transpordiprojektide hindamiseks.
    Isegi sellise tiheda liiklusega marsruut nagu Berliin--Moskva Varssavi ja Minski kaudu ei ole kogupikkuses majanduslikult tasuv, ehkki maantee mõned lõigud võiks muuta tasuliseks.
    Maanteede ja raudteede ehitamine ning korrashoid on Kesk- ja Ida-Euroopas tavaliselt odavam kui Lääne-Euroopas, kuid samas ei võimalda suhteliselt madalad sissetulekud teede või rongi kasutamise eest kõrget tasu kehtestada. Vaja on suuremat riigi toetust kui läänes. Ühe hiljutise uurimuse kohaselt tuleks valitsustel välja panna kaks kolmandikku kogu vajaminevast rahast, milleks on 66--94 miljardit ECU.
    Liikluskoormust ennustada on keeruline. Ida-Euroopas on see raskemgi, sest statistikat on sageli poliitilistel eesmärkidel moonutatud ja kiiresti muutuv transpordimuster teeb varasema kogemuse põhjal ekstrapoleerimise raskeks. Täpsed prognoosid on aga väga tähtsad. Ida-Euroopa esimese erakapitaliga rahastatud teelõigu, 43 km pikkuse M1 Budapesti ja Viini vahel tegelik koormus kujunes prognoositust enam kui kolmandiku väiksemaks.
    Kui need takistused ületada, tõotab koridoride programmist kujuneda efektiivne multimodaalne transpordisüsteem, kus pikemateks kaubavedudeks kasutatakse raudteetransporti ning lühemate veoste jaoks maanteid.
    Praegune maanteetranspordi kiire areng on juba kaalukaussi piirkonna traditsiooniliselt raudteetranspordilt oluliselt maanteede kasuks kallutanud. FT
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Venemaal pole naftagaasiga muud teha kui tuli otsa panna
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.