• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 21.07.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas muuta Eesti turistidele atraktiivseks?

Kui me võrdleme näiteks Eestit meist palju väiksemate riikidega, nagu näiteks Taani või Holland, siis näeme, et vaatamata territooriumi väiksusele käib seal palju rohkem turiste kui meil.
Seepärast olen ma täiesti veendunud, et turistide osa kasvab, kuigi siin pole palme või kõrgeid mägesid. Me peame müüma seda, mis meil on, kultuuri, loodust ja ajalugu.
Meil on väga atraktiivseid kohti, kuid selles vallas pole kaugeltki kõik ressursid ammendatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Atraktiivseks ei tee turisti jaoks olemist mingi staatiline objekt, vaid eelkõige mingi tegevus selle ümber. Ja siin on meil väga palju mängumaad. Kui Tallinnas on vanalinna päevad paar päeva aastas, siis see pole piisav, et vanalinna kogu suveks elama panna. Sama asi puudutab ka teisi paikkondi.
Tegelikult on asjad liikunud väga positiivses suunas. viimasel ajal on ju väga palju juurde tulnud igasugu kanuumatkade korraldajaid, ratsutamisega tegelevaid turismitalusid jne, mida ka turistid väga aktiivselt külastavad.
Kõigepealt tuleb Eesti korda teha, sest puht heakorra seisukohalt on veel tööd küll ja küll.
Riigi turismiamet võiks rakendada agressiivsemat müügipoliitikat. Ma mõtlen just väljaspool Eestit messidel käimist ja selliseid asju.
Mingil määral napib ka informatsiooni. Ma olen mitu aastat oma ametis tegutsenud ega ole oma kolleegidega tundnud sellist turismiametipoolset abi, et minna näiteks Rootsi ja seal Haapsalut tutvustada.
Eesti on tegelikult aasta-aastalt juba atraktiivsemaks muutunud. Nüüdsama olid mul sugulased Rootsist külas ja neile pakkus siinne olemine küll väga suurt huvi ja naudingut.
Tähelepanu peaks pöörama uute ja huvitavate turismiobjektide avamisele, nagu siin Haapsalus on näiteks raudteemuuseum ja kuursaal. Samuti tuleb turvalisusele mõelda.
Kohalike omavalitsuste põhiülesandeks oleks oma vald, asula või linn korras hoida ning vaatamisväärsused viitade ning informatsiooniga varustada. See oleks turistide ligimeelitamiseks juba suur samm edasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele