• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 18.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Koopiamasinate turuliider on Canon

Aprillis ja mais Mainor Marketingi poolt läbiviidud kogu Eestit hõlmava turu-uuringu kohaselt juhib Canon paljundusmasinate turgu, hõivates sellest üle poole. Selle tõttu võib teda lugeda üpris konkurentsituks liidriks. Xerox järgmisel kohal olijana on 16 protsendiga Canonile praktiliselt ainuke olulisem konkurent. Euroopa turul on need kaks kaubamärki tunduvalt suuremad konkurendid. Nii näitasid 1995. aasta andmed, et Canon oli turuliider 19 protsendiga ja Xerox järgnes 14 protsendiga. Teiste kaubamärkide osakaal on igaühte eraldi võttes kaduvväike ning ükskõik missugusel kaubamärgil nende seast on väga keerukas tõusta Eesti paljundusmasinate turul liidripositsioonile. 73 protsenti vastanutest teadis kohe, missuguse kaubamärgiga paljundusmasinad on nende firmal. Ülejäänud 27 protsenti vastanutest pidi vastava kaubamärgi järele vaatama. Suhteliselt paremini teati firmas kasutusel oleva paljundusmasina marki, kui tegemist oli Canoni või Xeroxiga. Ainult 43 protsenti vastanutest oskas piisavalt täpselt öelda, missugusest Eesti firmast on ostetud nende firma paljundusmasinad. Arvesse ei võetud selliseid umbmääraseid vastuseid nagu firma esindusest, Tallinnast, Tartust ja nii edasi. Arvesse läksid aga sellised vastused, kus väideti, et tehnika toodi otse välismaalt. Niisiis on kõrvalolev turujaotus saadud nende firmade vastuste järgi, kus tavaline kasutaja oskas anda täpset informatsiooni paljundusmasina päritolu kohta. Läbiviidud uuring näitas, et Eesti paljundusmasinate turust on peaaegu kolmandik koondunud ühe firma kätte, ülejäänud 2/3 aga on killustunud paljude väiksemate enam või vähem edukate firmade vahel. Canoni seos ASiga KTK Overall (liider koopiamasinate müügi osas) peegeldub eeltoodu põhjal väga selgelt. Xerox kui turuosa poolest järgmine ei oma nii tugevat seost ühe kindla Eesti firmaga. Ülejäänud kaubamärkide turuosa oli aga liiga väike, et analoogseid seoseid tõepäraselt välja tuua.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele