16 oktoober 1997

Segadused Viru hotellis

Eelmisel laupäeval käisid tallinlannal Epp Eelmaal külas kaks Soome tuttavat, Sylvia Mikkola ja Raija Vänska, kellele ta oli broneerinud toad Viru hotellis. Hotellitoad lubati anda nende käsutusse alates kella kahest päeval.

«Kui hotelli läksime, oli vastuvõtus pikk järjekord inimesi,» räägib Eelmaa. «Meile öeldi, et toad on veel koristamata ja kästi tagasi tulla kella kuueks õhtul,» lisab ta.

Kui Eelmaa kella kuueks koos külalistega hotelli tagasi läks, ei olnud seal toimunud mingeid muutusi.

«Kui me küsisime juhtkonna järele, ütles üks hotelli vastuvõtu töötaja, et nende soomlasest juhataja ei ole laupäeviti kunagi tööl,» räägib Eelmaa.

«Kui me läksime hotelli kolmandat korda kell kümme õhtul ja nõudsime kasvõi koristamata tuba, küsiti minult, kas mul on mingi probleem,» jätkab Eelmaa nördinult. Tal õnnestus siiski oma kahele külalisele lõpuks koristatud tuba saada, kuid paljud hotelli kliendid jäid tema sõnul oma tuba veel edasi ootama.

Eelmaa kinnitusel lubati klientidel tubade hilinenud üleandmise tõttu järgmisel päeval sellevõrra kauem hotellis viibida.

«Viru hotellis on selline olukord juba süsteemiks kujunenud,» väidab Eelmaa. «Aasta tagasi sattusid samad inimesed Virus täpselt samasugusesse situatsiooni.»

Aasta tagasi pakuti Eelmaa sõnul kaebuse esitanud külastajatele hiljem hüvituseks kaks saja krooni suurust talongi restoranis Merineitsi kasutamiseks.

Viru hotelli turundusjuhi Vesa Kokkoneni sõnul põhjustas tekkinud segaduse arvutirike, mistõttu kõik toad ja külastajate nimed tuli ükshaaval üle kontrollida.

Tallinki reise teenindava reisibüroo Reisiekspert asedirektor Kadri Randvee ütleb, et kirjeldatud situatsioon eelmisel nädalavahetusel on talle tuttav ja on kestnud juba pikemat aega.

Randvee tõdeb, et tegemist on mõnes mõttes paratamatusega, kuna nädalavahetusel tuleb tihti hotelli 200 klienti korraga ja võimatu on neid kõiki korraga teenindada. Samas tunnistab ta, et külastajate suur arv ei tohi olla mingi vabandus ja lepingutingimustest tuleb kinni pidada.

«Tihti ei istu hotelli fuajees mitte ainult hotellikülastajad, vaid ka kruiisireisijad, kes mõnulevad seal ja ummistavad fuajee,» lausub Randvee. «Närviline on seal küll,» lisab ta.

Viru hotelli ühe vastuvõtutöötaja sõnul on hotellis tööpäevadel rahulik, kuid nädalavahetustel on seal täielik hullumaja. Ta tõdes, et kuigi käsk on kõigil klientidel lahkumise päeval toad kella kaheteistkümneks vabastada, on soomlastel õigel ajal tubade vabastamisega tõsiseid probleeme.

Administraatori sõnul pole harvad ka juhused, kus inimesi tuleb käia tubadest välja tõstmas. «Siiani pole hotelli igatahes keegi jäänud,» lisab ta.

Vesa Kokkonen tõdeb, et nädalavahetustel on esinenud probleeme ka varem, sest reedel Tallinnasse tulnud Soome turistide laev väljub järgmisel päeval alles kell viis ja seetõttu püütakse hotellitube eriti halva ilmaga viimase hetkeni enda käes hoida. «Samas on kell kaksteist juba uued kliendid sees, kuna laev jõuab Tallinna 11.30,» lausub Kokkonen.

Hotelli soomlasest turundusjuht kinnitab, et klientidele on lubatud, et nende toad saavad vabaks alates kella 14st, mitte täpselt kell 14. «Loomulikult ei ole võimalik, et kohe on 434 tuba korras,» märgib ta.

Hetkel kuum