• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 19.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autokeskus vajab pärast valmimist praagiremonti

Asukoht:- Järvevana tee 11

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tellija:- AS Silberauto
Peatöövõtja:- MTK Ehitus
Projekteerija:- SK Ateljee
Tööde kestus:- mai 1997-- 15. detsember 1997

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maksumus:- ca- 30 miljonit krooni
Mercedes-Benzi autokeskuses hakatakase pärast ehitustööde valmimist prandama praaktööst tingitud vigu.
Peatöövõtja MTK Ehitus on seni vaid büroosid remontinud. Valmiv autokeksus on nende suurim ehitusobjekt. Juhatuse esimees Ivar Käes on ehitustöödest rääkides napisõnaline. Ütleb, et esialgsesse projekti on tehtud vaid pisimuudatusi ja raskeid probleeme ehitustöödes ei ole tekkinud.
Maja projekteerija Jaak Kuriks ASist SK Ateljee pahvatab aga kohe, et ei ole valmiva hoonega rahul. Projekti tehti ümber juba ekskiisis ja algaja alltöövõtja praak vajab ümbertegemist.
Sarnaselt teiste autokeskustega projekteeriti ka Mercedese autokeksus metallkonstruktsioonist ehitisena, kaetuna tumesinise plekiga. Tellija soovil tehti maja hoopis pesubetoonist, mis nõudis autokeksuste puhul tavatut raudbetoonkonstruktsiooni. Välisfassaadile kantud ühtlane sinine toon meenutab seinale määritud vesivärvi, on Kuriks kriitiline. Töö autor on AS Lak. «Lak alles õppis töötegemist,» räägib Kuriks, viidates tellijapoolsele kokkuhoiule, mis tingis algaja alltöövõtja palkamise. Praegu otsitakse Kuriksi väitel vahendeid, millega pärast ehitustööde vastuvõtmist praakpind üle teha. Ka Silberautost nõustuti, et alltöövõtja on teinud praaki ja peab vead oma kulul parandama.
Projekteerijaga kooskõlastamata on muudetud ka välisplatsi disaini. See oli projekteeritud etteantud looduskaitse nõude kohaselt, et 30 protsenti välisplatsist peab olema haljastatud. Vastavalt maja välisilmele planeeris Kuriks haljastusse mändide gruppe. Lõppjärgus olev ehitus on aga ümbritsetud hoopis asfaldeeritud platsiga. Tellija on lubanud nõuetekohase haljastuse rajada kevadel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele