18. november 1997
Jaga lugu:

Autokeskus vajab pärast valmimist praagiremonti

Asukoht:- Järvevana tee 11

Tellija:- AS Silberauto

Peatöövõtja:- MTK Ehitus

Projekteerija:- SK Ateljee

Tööde kestus:- mai 1997-- 15. detsember 1997

Maksumus:- ca- 30 miljonit krooni

Mercedes-Benzi autokeskuses hakatakase pärast ehitustööde valmimist prandama praaktööst tingitud vigu.

Peatöövõtja MTK Ehitus on seni vaid büroosid remontinud. Valmiv autokeksus on nende suurim ehitusobjekt. Juhatuse esimees Ivar Käes on ehitustöödest rääkides napisõnaline. Ütleb, et esialgsesse projekti on tehtud vaid pisimuudatusi ja raskeid probleeme ehitustöödes ei ole tekkinud.

Maja projekteerija Jaak Kuriks ASist SK Ateljee pahvatab aga kohe, et ei ole valmiva hoonega rahul. Projekti tehti ümber juba ekskiisis ja algaja alltöövõtja praak vajab ümbertegemist.

Sarnaselt teiste autokeskustega projekteeriti ka Mercedese autokeksus metallkonstruktsioonist ehitisena, kaetuna tumesinise plekiga. Tellija soovil tehti maja hoopis pesubetoonist, mis nõudis autokeksuste puhul tavatut raudbetoonkonstruktsiooni. Välisfassaadile kantud ühtlane sinine toon meenutab seinale määritud vesivärvi, on Kuriks kriitiline. Töö autor on AS Lak. «Lak alles õppis töötegemist,» räägib Kuriks, viidates tellijapoolsele kokkuhoiule, mis tingis algaja alltöövõtja palkamise. Praegu otsitakse Kuriksi väitel vahendeid, millega pärast ehitustööde vastuvõtmist praakpind üle teha. Ka Silberautost nõustuti, et alltöövõtja on teinud praaki ja peab vead oma kulul parandama.

Projekteerijaga kooskõlastamata on muudetud ka välisplatsi disaini. See oli projekteeritud etteantud looduskaitse nõude kohaselt, et 30 protsenti välisplatsist peab olema haljastatud. Vastavalt maja välisilmele planeeris Kuriks haljastusse mändide gruppe. Lõppjärgus olev ehitus on aga ümbritsetud hoopis asfaldeeritud platsiga. Tellija on lubanud nõuetekohase haljastuse rajada kevadel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum