• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas kaitsta firma huve Euroopa Liidu turul?

    Euroopa Liidu seadusti-kust tulenevad vaidlusasjad Euroopa kohtutes on seotud eelkõige konkurentsiseaduse printsiipide rikkumisega või siis dumpinghindadest tulenevate nõuete rikkumisega.
    Kõige parem enda kaitsmise viis on järgida kõiki neid norme. Püssi ei ole aga tegelikult teadlikult ja tahtlikult midagi dumpinghinnaga müünud. Sellepärast oleks ettevõtjatel võib-olla tarvis rohkem teada, mis asi on konkurents ja mis asi on dumping, et nad oskaksid hinnata, kui suurt turuosa nad peaksid ekspordi puhul hoidma siseriiklikus kaubanduses, ja peaksid jälgima, et nad realiseerivad siseturul toodangut samasuguste hindadega kui välisturul. Teoreetilist baasi peaks natukene rohkem omama.
    Kindlasti peaksid ettevõtjad ennast selles osas natukene rohkem harima, et millega võib nende toodangu eksport Euroopa Liidus vastuollu sattuda.
    Üks küllaltki suur vaidlusalune probleemistik on ka see, mis puudutab tootele esitatavaid nõudeid. Tuleb jälgida, et keegi ei saaks pärast toote ostmist esitada nõuet, et see toode kahjustas tema tervist või toode purunes liiga vara. Toode peab vastama teatud standarditele.
    On olemas terve protse-duur, kuidas firma saab end kaitsta, aga on ka selge, et kui firma jääb hambusse ja satub tähelepanu alla ning kui uurimine algatatakse, siis on asjad üsna ebasoodsad. Eksport jookseb Euroopa Liidu turgudel praktiliselt kinni ja ka siis, kui uurimine tõestab, et tegelikult ei olnudki dumpinguga tegemist, on firma ikkagi märkimisväärset kahju kannatanud. Euroopa Liidu kaubanduskaitse abinõud hõlmavad kaitset dumpinghindadega impordi või subsideeritud impordi vastu ja muud abinõud kaubandusbarjääride vastu. Sajaprotsendilist kaitset selliste asjade vastu ei ole. Uurimist on võimalik käivitada siis, kui 25% ELi mingisuguse tööstusharu esindajatest või mingi suurem erialaliit seda nõuab. Eksportööri karistatakse kehtestades tema toodetele tasakaalustavad maksud. Ettevõtted peaksid püüdma ennast kursis hoida Euroopa Liidus kehtivate reeglitega, aga see on korralik bürokraatiarägastik ja sellepärast on see raske. Suurel osal Eesti eksportööridest on Euroopa Liidus oma äripartner ja kõige parem moodus on, et see äripartner aitab selliste asjadega kursis olla. Vajalikku infot on võimalik hankida ka Internetist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.