• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • 09.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Puidukoorma kaalu saab määrata tihumeetrite abil

Puiduvedudel on lubatud autole laa-dida 24tonnine koorem. Ilma kaalumiseta võimaldab õiget kaalu määrata puiduliikide tihumeetri ja kaalu suhte teadmine.
Puidu kaal sõltub liigist ja kuivuseastmest. Kõrvalolevas tabelis on toodud tihumeetri ligikaudne kaal kuuse- ja männipuidu korral. Üldreegli järgi mahub 24tonnisesse koormasse 31 tihumeetrit märga puitu ja 45 tihumeetrit kuivatatud puitu.
Autovedajate hinnangul laaditakse 80% puidukoormatest autole ehku peale, täpset kaalu teadmata. Lubatust raskema puidukoormaga Euroopas ringi sõites võivad trahvid ulatuda 1500 Saksa margani. Teljekoormuse ületamisel (valesti paigutatud koorem) on trahvid väiksemad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele