Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas olete kehtestanud töötajatele suhtlemisstandardid?

    - Oleme suhtlemisstandardid fikseerinud, aga neid on üsna raske ellu viia. Räägime igal koosolekul ja seminaril, kuidas käituda. Igas kaupluses on need kirjalikult üleval, et tööle tulles ja töölt minnes saaks pilgu peale visata.
    Need on suhteliselt lihtsad, aga teeninduses mitte alati toimivad kriteeriumid. Kui neid järjest pähe taotakse, siis midagi ikka külge jääb. Müüjad on üsna liikuv kaader ja suhteliselt madalalt tasustatud. Tuleb ka selliseid ütlemisi, et minu palk on väike -- kas ma pean tõesti selle eest ka naeratama!
    Ka paremates firmades tuleb ette apsakaid, mis minu pilgu läbi imelikuna tunduvad. Põhiline viga on see, et klienti suhtutakse kui anonüümsesse inimesse. Toidukaupluses on seda raskem vältida, kuna rahvavoog on suur. Kergem on siis, kui teenindada tuleb ühte-kahte klienti korraga. Loomulikult peavad ka suure rahvavooga asutused selle poole pürgima, et kliendid tunneksid, et neile pööratakse tähelepanu.
    - Klientidega suhtleb meil peamiselt kaks osakonda: müük ja klienditeenindus. Igal osakonnal on oma infokaust. Näiteks müügiosakonnas on täpselt paika pandud müügiprotsess: kuidas seda tehakse, mis dokumente täidetakse, kui midagi ei ole, kuidas siis ühel või teisel juhul käituda jne.
    Samamoodi on klienditeenindusel -- esmalt on informatsioon, mida teenindaja saab kohe kliendile anda. Kui küsimust kohe lahendada ei saa, siis on kehtestatud, mis aja jooksul peab kliendile vastuse andma ja kes seda teeb. Käitumine on fikseeritud väga detailselt, plokkskeemidena. Igapäevatöös läheb sellest vaid kolmandikku vaja. Teenindaja teab, et ülejäänu kohta saab vajadusel kaustikust vaadata. Nii on võimalik paljusid probleeme üheselt lahendada.
    Ka uute inimeste sulamine kollektiivi on lihtsam, kaustikust saab kiiresti üksikasjaliku ettekujutuse. Kui midagi jääb selgusetuks, on võimalik üle küsida.
    - Meil on kirjalikus vormis fikseeritud, kuidas erinevatel juhtudel käituda: kuidas vastata telefonikõnedele, kuidas kliendiga erinevates situatsioonides käituda jne. Kokku on fikseeritud kümme standardit. Suuliselt ütlemisest kindlasti ei piisa. Kui informatsiooni annab mitu inimest, võib see varieeruda ja alati pole info sama mahuga. Meil on näiteks ühtsed standardid nii vastuvõtuosakonnale kui ka restoranile. Teenindusstandardid antakse paberil igale töötajale kätte. Kui mõni asi tahab meelest ära minna, siis on võimalik üle vaadata.- Igas normaalses firmas on ametijuhendid ja iga töötaja on nendele alla kirjutanud. Teenindusstandardid käivad meil koos ametijuhendiga.- Inimene, kes tuleb tööle, on täis optimismi ja valmidust hästi töötada. Ametijuhendid aitavad hästi töötada ja vältida arusaamatusi alluva ja tööandja vahel. Mida täpsemalt on ülesanded kirjas, seda lihtsam on mõlemal poolel.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.