Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puhastustuli lõõmab edasi

    Reedel toimub Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) erakorraline üldkogu. Seekord kõigi osapoolte heakskiidul. Puhastustuli ERAAs on vajalik, kuid lootus, et pärast üldkogu saabub rahu ja võrdsus, on ennatlik.
    Põhjusi ja võimalusi rahulolematuseks ning (kohtu)vaidluste pidamiseks jagub. Reedel peetav erakorraline üldkogu ei ole opositsiooni poolt 10. detsembril korraldatud üldkogu järglane. Seega, kui ei kogune 50% ERAA liikmeskonnast, pole üldkogu otsustusvõimeline. Et autovedajate esindajaid mitte tühjalt jooksutada, on varuks originaalne samm: pool tundi pärast otsustusvõimetu üldkogu laialisaatmist kutsutakse kokku uus üldkogu, mis sõltumata osavõtjate arvust on otsustusvõimeline. Opositsiooni liider, Aatomik Transpordi juhatuse liige Heiki Paarop tunnistab, et see samm pole juriidiliselt päris puhas. Kellel tahtmist, võib üldkogu kokkukutsumise hiljem kohtus vaidlustada. Ta loodab, et kohtusse pöördujaid ei leidu.
    Paraku ei saa üldkogu rahumeelsetes tagajärgedes kindel olla. Eelnenud vastasseisu teravust meenutades võib eeldada, et vähemalt osad praeguse nõukogu liikmetest kaotavad oma koha. Enda päästmiseks võib üritada vaidlustada neid kukutanud üldkogu kokkukutsumise. Kui uues nõukogus saavutavad ülekaalu praegused opositsionäärid, kutsutakse kokku ka uus revisjonikomisjon, kes hakkab uurima eelmis(t)e aasta(te) ERAA raha kasutamist. Kuritarvituste leidmisel üritab praegune ERAA juhtkond kindlasti ennast kohtu abil kaitsta.
    Võimuvahetus Eesti autovedajate katusorganisatsioonis ei pane ühtegi Euroopa riiki Eestile lahkemalt jaotama CEMT-lubasid. Opositsiooni juhid on ka ise tunnistanud, et pärast juhtkonna väljavahetamist jäävad CEMT-load endiselt defitsiitseks ja kindlasti leidub firmasid, kes pole nende jaotamisega rahul.
    Pärast võimuvahetust ei alane autovedajatele ka teelubade ja TIR-märkmike hinnad. Praegune ERAA juhtkond on põhjendanud lubade ja TIR-märkmike kõrget hinda vajadusega tõsta TIRi tagatisfondi suurust. TIR-süsteemi ja selle tagatisfondi vajalikkusele vastu vaielda ei saa. Vaieldav on vaid, kas seni on raha kasutatud TIR-süsteemi garantiide suurendamiseks.
    Vaatamata ohule, et ka pärast mõlema osapoole nõusolekul kokku kutsutud üldkogu võivad vastasseisud jätkuda, on võimuvahetus ERAAs vajalik. Ka opositsioonil puudub kindel ettekujutus, palju on ERAA-l raha vaja ja kuidas seda kasutada. Kuid võib olla kindel, et uued ERAA juhid kasutavad kogutud raha avalikumalt. Opositsiooni tekitatud teravused on lähiajal kõigil meeles ja kellelgi ei teki vähemalt mõnda aega tahtmist ühist raha isklikel eesmärkidel kasutada.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Leedu külmkapitootja otsustas börsilt lahkuda
Leedu külmkapitootja Snaige aktsionärid otsustasid aktsia denoteerida, teatas Balti lisanimekirjas noteeritud ettevõte täna börsile.
Leedu külmkapitootja Snaige aktsionärid otsustasid aktsia denoteerida, teatas Balti lisanimekirjas noteeritud ettevõte täna börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Leedust paistab Eesti laenuvõtjale rõõmusõnum
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Euroopa Keskpank võib tänavu langetada intressimäärasid rohkem kui kolm korda, kirjutab Reuters.
Isamaa saadab abilinnapeaks vastuolulise eksministri
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.
Tallinna uues võimuliidus saab erakond Isamaa kaks abilinnapea kohta. Ühe neist täidab endine minister.