• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 07.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiljaksjääja maksab

Vastavalt tulumaksuseaduse (TMS) § 1 lõikele 1 on ettevõtted kohustatud esitama asukohajärgsele maksuametile taotluse aasta avansiliste maksete kohta. Õiend tuleb esitada hiljemalt 10. jaanuaril. Taotluse mitteesitamisel määrab 1998. a avansilised maksed maksuamet, võttes aluseks 1996. aasta maksustatava tulu. Sama TMSi § 31 lõike 5 alusel on ettevõttel võimalik taotleda avansiliste maksete vähendamist. Ettevõtte taotluse aluseks on tema põhjendused ja arvestused, mille järgi tema maksustamisperioodi tulu on väiksem eelmise maksustamisperioodi tulust. Avansiliste maksete vähendamise taotlus, selleks et see maksuameti poolt rahuldataks, peab olema piisavalt argumenteeritud, loogiliselt põhjendatud ja arvestama ka järgnevaid aastaid. Ilmselt ei piisa maksuametile põhjendus vormis, et 1998. aastal ettevõte kasumit ei saa jms. Maksuameti poolt aktsepteeritavateks põhjendusteks avansiliste maksete vähendamiseks, koos lisatud arvestustega ja argumentidega, võiksid olla järgmised juhud: -- jooksval aastal planeeritakse tulla turule uute müügiartiklitega ja/või juurutada uut toodangut, millega kaasnevad suured turustuskulud; -- teravnenud konkurentsi tingimustes on ette näha kulude suurenemist turunduse ja toodete/teenuste kvaliteedi parandamise osas; -- ostujõulist nõudlust piiravad, konkurentsi teravdavad ja jooksvat tarbimist vähendavad valitsuse makromajanduslikud otsused; -- kallinevad mitmete tootmissisendite hinnad (vesi, elekter, riigilõivud, transport, pangaintressid jms), mis viivad ettevõtte kasumimarginaali vähenemisele; -- kõrgema või maksimaalse maksuamortisatsiooninormi kasutamine; -- varasemate maksuperioodide kahjumite, mis olid jaotatud viie aasta peale, kustutamine; -- ettevõtte asukohta kavatasetakse muuta ja teha investeeringuid hoonetesse. Eelpooltoodu peaks olema heaks pidepunktiks argumenteeritud põhjendustele, mille eesmärgiks on maksuameti positiivne otsus ettevõtte avansiliste maksete vähendamise osas. Loomulikult on kõik põhjendused, mida maksuamet aktsepteerib, head põhjendused.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele