Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuelt autokeskuselt loodetakse läbimüügi kasvu
Asukoht:- Peterburi tee 50
Tellija:- AS Balti Ameerika Auto
Peatöövõtja:- AS Feer
Ehituse projektijuht:- AS TSM
Arhitekt:- Aare Saks, FFNS (Rootsi)
Projekteerimine:- Arhitektibüroo Raivo Puusepp
Sisekujundus:- Rein Nurmse
Üldpind:- 2000 m²
Tööde kestus:- august--detsember 1997
Objekti maksumus:- 28 mln (ehitus käibemaksuta 17,5 mln)
- Balti Ameerika Auto keskuse omanikud loodavad, et Maardust Tallinna klientidele lähemale kolimine kahekordistab Chyslerite ja Jeepide läbimüügi. Keskuses asub remonditöökoda ja müügisalong 8--10 autole. Maja teine korrus kuulub büroodele.
Autokeskus ehituslikult ennenägematuid lahendusi ei paku, küll aga paistab arhitektuuriliselt silma fassaadi poolest -- majast väljaulatuva automüügisaali kohal kõrgub efektne punase-kollasekirju sammastega ümbritsetud klaasläätse meenutav poolkaar, mis avaldab möödasõitjatele muljet. Hoone nurgelisuse ja kitsa siiluna väljaulatuva müügisaali tingis krundi kuju. ASi Balti Ameerika Auto presidendi Max Straschi sõnul oli keskuse omapärane välimus firma eesmärk. Arhitekt Raivo Puusepa arvates on show-ruumi idee aktsepteeritav ja välistab kordusmomendi.
ASi Feer turundusjuhi Hannes Saarsoo hinnangul elavdab Chrysleri keskus halli ümbrust. Tema sõnul hoolitses tellija oma imago eest juba enne vundamendi valamist, kui pani ehitusplatsile lehvima keskuse, projektijuhi ja peatöövõtja logodega lipud. Samuti märgib ehitaja kõigi osapoolte ideaalilähedast koostööd.
Angaari tüüpi metallist teenindusosa ja pilkupüüdvat müügisaali ühendab olmeplokk. Autokeskuse siseku-jundus mõjub lihtsa ja lakoonilisena ning asetab heledates toonides müügisaalis tähelepanu keskmesse tugevasti valgustatud autod.
Omanik finantseeris autokeskuse ehitust 25% enda vahenditest ja ülejäänu laenuga.