Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arlanda lennuväli uuendab oma ilmet

    «Euroopa jaoks ei saa meist kunagi olulist keskust. Küll aga avanevad võimalused ida--lääne suunal: Suurbritannia--Põhjala--Poola--Balti riigid--Venemaa--Kaug-Ida,» ütles Arlanda turundusjuht Gyda Refslund.
    Viie aasta jooksul plaanib Rootsi lennundusamet lennuvälja arengusse investeerida 9 mld krooni.
    Enam kui kolmandik rahast läheb kolmanda maandumisraja ehitamiseks, mis suurendab lennuvälja võimsust 35%. Rada peaks valmima aastaks 2001.
    Investeerimisprogrammi teine suurem kuluartikkel on terminaalide 2 ja 5 ümberehitus, mis on vajalik selleks, et eristada Schengeni lepingu alusel viisavabalt reisijad viisanõudega reisijatest.
    Lennuväljale on plaanis rajada uus kaubaveoste keskus Cargo City, mille eesmärk on teha Arlanda sõlmpunktiks kaubaveostele kogu Läänemere regioonis.
    Praegu kasutab Lufthansa Arlandat sellise keskusena Põhjala jaoks. Ka siin on eelkõige oluline lääne--ida ja ida--lääne suund.
    Uuel kaubandusalal on ruumi 15 lennukile, aastas suudetakse töödelda 143 000 tonni kaupu. See on küll vähem kui Taani Kastrupi lennuväljal, kuid aasta-aastalt on kaubakoguse väärtus tõusnud -- näiteks mobiiltelefonid muutuvad järjest kergemaks.
    Kaubandusala kõrvale tuleb logistikapiirkond, mille ehitus algab sügisel. Siin saavad firmad hakata kokku monteerima eri riikidest tulevaid komponente. Valmis tooted saadetakse välismaale, ilma et nad Rootsis tollipiiri oleksid ületanud.
    Lennuväli peab kõnelusi Ericssoni, Astra ja teiste suurte ekspordifirmadega. Sarnast huvi loodetakse äratada välisfirmades, eelkõige elektroonikakontsernides.
    Stockholmi ja Arlanda vahel rajatakse ka uus raudtee, milleks kulub 9,9 mld krooni. Raudtee ehitab sajandivahetuseks valmis firmade konsortsium, mis saab ehitamise eest 40 aastaks raudteetranspordi korraldamise õiguse.
    Arlanda on seadnud eesmärgiks saada aastaks 2002 Põhja-Euroopa parimaks lennuväljaks. Tiitli väljastaja on rahvusvaheline lennundusorganisatsioon IATA.
    Selleks plaanib Arlanda juurde ehitada hotellikohti ning konverentsilokaale lisaks praegu olemasolevale 230kohalisele Radisson SASi Sky City hotellile.
    Konverentside korraldamine ning tootetutvustus on Arlanda üks kiiremini arenevaid tegevusalasid. 1997. a peeti Sky Citys 140 000 konverentsi, Renault ja Mercedes kasutasid Arlandat uute väikeautode tutvustamiseks.
    Arlandal avatakse uus kaubandustänav ja uued restoranid ning laiendatakse pakutavaid teenuseid. Lennuvälja direktori Hans Karlstrandi sõnul võiks Arlandast saada perekondlike väljasõitude koht, kus saab aega veeta ja lennukeid vaadata. DI
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.