Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meresõiduki kvaliteedi hindamine

    Meresõidukit valides ei saa lähtuda üksnes hinnast. Esmatähtis on kvaliteet.
    Sõltumata rahakoti suurusest soovitan esimesed laevajuhikogemused hankida võimalikult väikestel kaartitel. Väikses paadis õpib merd paremini tunnetama. Neid on kerge juhtida ning ei teki soovi ülearu riskida.
    Ettevaatus sõiduki valikul
    Vältida tuleks vene päritolu plastikpaadi Bella-Fjord hankimist. Kõige rohkem õnnetusi Eesti vetes on juhtunud just selle mudeliga. Võin vaid oma kogemustest kinnitada, et see kipakas paat võib vett neelama hakata juba suhteliselt väikse lainega.
    Bella-Fjord on mõeldud väikestel siseveekogudel sõitmiseks. Kuid sealgi soovitan ringi liikuda veidi kindlamal alusel.
    Hea hinna ja kvaliteedi suhe on Naviplasti väikepaatidel. Neile võib kinnitada kuni 20hobujõulise rippmootori.
    Mootorite keerukas maailm
    Rippmootorite maailmaturu liidriks peetakse Yamahat, kellele järgnevad Johnson-Evinrude ja Mercury-Mariner. Suzuki ja Tohatsu on hinnalt veidi odavamad ning tuntumad just väikemootorite tootjana.
    Honda püsib konkurentsis sellega, et on aastaid üritanud oma neljataktiliste rippmootoritega hakata turult välja suruma teiste kahetaktilisi.
    Just 1997. aastal toimus siin pööre ning teisedki mootoritootjad olid sunnitud arendama neljataktilist sarja.
    Seni püüti väita, et merel jäävad igavesti valitsema kahetaktilised mootorid. Neljataktilised on aga tunduvalt ökonoomsemad ning loodussäästlikumad.
    Honda neljataktilise miinuseks on hetkel veel konkurentidest suurem kaal. Seni on Honda suutnud toota kuni 130hobujõulisi mootoreid. Kahetaktilistel võimsamatel mudelitel on hobujõude aga 250--300.
    Väikepaadile julgen soovitadaYamaha neljataktilist ja neljahobujõulist uudismudelit. See kaalub vaid 22 kilo ning soodushind on veidi üle 12 000 krooni. Viie- ja kuuehobujõulised neljataktilised Johnsonid kaaluvad 31 kilo ning maksavad ca 20 000 krooni. Kes tahab ka väikepaadil tippkiirusi arendada, peab ostma kuni 20hobujõulise mootori. Neljataktiline Yamaha maksab üle 50 000 krooni ning Kahetaktiline Johnson 35 000 krooni.
    Mis päritolu meresõidukit eelistada?
    Usun, et lähiaastatel muutub Eestis kõige rohkearvulisemaks siiski 5,5--7,5 meetri pikkuste kaatrite klass. Selliseid aluseid toodetakse Eestis vähe ning soovitada ei julgekski.
    Soomes toodetavaid julgen soovitada ja need on meile ka kättesaadavaimad, tuntumad kaubamärgid on Flipper, Yamarin, Bella, Aquador. Neil kaatritel kasutatakse kuni 200hobujõulisi rippmootoreid, kuid ka tavalisi bensiini- ja diiselmootoreid.
    Kas eelistada Soomes või Rootsis valmistatud kinniseid põhjamaiseid mudeleid või Ameerikas ja Inglismaal valmistatud suure päikesetekiga kaatreid? Selline esmavalik tuleb teha neil, kes on otsustanud hankida endale üle 7,5 meetri pikkuse sõiduki. Mõistus peaks ütlema, et eelistada tuleb kinnist kaatrit.
    Samas pole maiamiliku sõidustiili austajaid sugugi vähe. Viimasel kahel aastal on enam ostetud just Ameerikas valmistatud Bayliner'eid ja Sea Ray'sid. Odavamate mudelite hinnad algavad 600 000 kroonist. Sama suurusklassi kinniste kaatrite hinnad aga algavad 900 000 kroonist.
    Isiklikult eelistan põhjamaist head vastupidavust, klassikalist puidust sisedisaini. Tuntuimad kaubamärgid on Flipper 787 ja 999, Marino, Tristan, Nimbus, Storebro.
    Puupaat
    Puupaat sobib enim elukutselisele kalurile või harrastuskalamehele, kes kasutab püügiks ka võrke ja mõrdu. Puupaat on stabiilne ja aeglane meresõiduk, mis nõuab veidi rohkem hoolt. Tuntuim valmistaja on Saare Paat Nasval.
    Kasutatud meresõiduk
    Kas osta uus või kasutatud sõiduk? See on tõeline probleem. Sama raha eest saab suurema ja luksuslikuma kasutatud kaatri. Varem sõitnud veesõiduki puhul tuleb eriti hoolikalt kontrollida, ega kere ei ole suuri vigastusi saanud ning kui palju töötunde on mootoril seljataga. Merel on tehnilist abi saada tunduvalt raskem kui maal. Ohutusest lähtuvalt tuleks eelistada uut.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.