• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.03.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister lubas Kundale toetust

Kunda sadam, mis praegu kuulub täielikult ASile Kunda Nordic Tsement, vahendas möödunud aastal 1,1 miljonit tonni kaupa. Kunda on väljaspool Tallinna asuvatest sadamatest suurima kaubakäibega.
See on sadama praeguste võimaluste juures peaaegu maksimumkogus, rääkis Kunda Nordic Tsemendi tegevdirektor Jan Owren. Vare ütles, et sadamat läbiva transiitkauba hulga suurendamiseks on Kunda sadamani vaja viia raudtee.
«Kuna raudteed on vaja ehitada suures mahus, siis nõuab see investeeringuid, mis ilmselt ületavad nii Kunda linna kui Kunda sadama haldaja võimalusi,» märkis Vare. Ta ütles, et seetõttu tuleb leida muid projekti rahastamise võimalusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ministri sõnul on praegu projekti rahastamisel võetud suund nn eurorahale. Raha küsitakse Euroopa liidu Phare programmilt ja ka strukturaalsetest fondidest.
Vare rääkis, et riigi asi on arendada infrastruktuure. Kõik sadama enda territooriumile rajatavad ehitused, näiteks sadama terminaalide ehitamine, on juba sadama valdaja ja sealsete operaatorfirmade asi, lausus Vare.
Raudteelõigu väljaehitamine läheb Owreni sõnul maksma umbes 100 miljonit krooni. Kunda sadama haldaja ise on võimeline projekti rahastama 50 miljoni krooni ulatuses.
Owren rääkis, et sadama arendamiseks vajaliku infrastruktuuri raames kavatsetakse remontida teid ja sildu ning ehitada 6 kilomeetrit pikk raudteelõik.
Owren lisas, et raudtee on tähtis ka Kunda linna keskkonna parandamise seisukohalt. Praegu läbivad kõik samasse minevad või sealt tulevad kaubakogused linna. Plaanitava raudtee lõik kulgeks linna kõrvalt
Raudteed tahetakse hakata ehitama 1999. aasta teisel poolel. 2000. aastal peaks raudteelõik kaubavedudeks valmis olema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele