Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võida lisaväärtusega
Eesti mastaapides on suurte ja kesk-miste firmade «vihane» turuhõivamine jõudnud hinnasõja faasi. Küsimus pole enam klientide võitmises, vaid firma ellujäämises. Valitseb lähiedu tagav mentaliteet: turuvõitmine klientide ülelöömise arvel ja konkurente materdades.
Turujagamise ehk klientide ülelöömise strateegia lõpeb enamasti fiaskoga. Kui ei suudeta end «oma» kliendirühmale fokuseerida, olla paindlik ja luua lisaväärtust, ollakse pikemas perspektiivis mängust väljas (tõenäosus 95% -- juhtimisguru Tom Peters).
Lisaväärtuse loomisel lähtutakse turulooja mentaliteedist -- keskendutakse turu suurendamisele, luues uusi turuni??e, investeeritakse uute toodete ja teeninduskvaliteedi väljatöötamisele.
Lisaväärtusele panustades on tähtis jälgida, et sünkrooniseeruks firma unikaalsus, põhiväärtused, tootearendus-, turundus- ja müügistrateegiad. Sel juhul suudetakse kliente hoida ning juurde võita.