Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajatel napib tagatisi

    Rahvusvaheline maanteetranspordi organisatsioon IRU on lubanud suvel auditeerida TIR-märkmike (TIRiga veetavad kaubad on vabastatud sisse- ja väljaveo tollimaksudest ja tollikontrollidest piiridel) väljaandmist Eestis. Kui see ei vasta IRU kehtestatud nõudmistele, võidakse peatada Eestile TIRide väljastamine. See viiks Eesti veonduse seiskumiseni ning välisvedajate kasutamise tõttu kasvaksid firmade transpordikulutused.
    Vaatamata sellele, et Eesti vedajad ei suuda anda TIRide eest nõutavat rahalist tagatist, on musta stenaariumi käivitumine vähetõenäoline.
    Osa kulutusi tagatistele katab Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) poolt käivitatav tagatisfond. ERAA on aastate jooksul teelubade müügist kogunud kasumit, millest moodustataksegi TIRi tagatisfond. Tänasel ERAA üldkogul arutusel oleva tagatisfondi põhimääruse järgi on iga vedaja osa fondis võrdeline tema poolt tekitatud ERAA kasumiga. Ehk mida rohkem on firma aastate jooksul ostnud ERAAst veolubasid ja TIR-märkmikke, seda suurema summa eest on tema osalus TIR-süsteemis tagatud fondi poolt.
    Tagatisfondi summad ei ole piisavad kõikide TIR-carnet'ide tagamiseks. Iga TIR-tollisüsteemi liige peab omama tagatist koos liikmemaksuga 55 000 dollari eest. Eestis on ligikaudu 300 TIR- süsteemi liiget, seega peaks Eestis olema TIR-süsteemi tagatiseks ca 237,4 miljonit krooni. Nii palju tagatisfondis raha pole. Puuduvad tagatised katavad finantsorganisatsioonid. ERAA peab läbirääkimisi kindlustusfirmadega, et nad müüksid vedajatele garantiikirju.
    TIRidest ilma jäämisel jääb Eesti veondus ilma ka tööst. Pole mõeldav, et Euroopa kaugematesse nurkadesse hakatakse vedama kaupu, makstes kõikides transiitriikides piiril tollimkase. Kui Lääne-Euroopa riike läbides on see veel mõeldav, siis Ida-Euroopa ja SRÜ riikides on see teostamatu. Ei tööta süsteem, et riiki sisse sõites makstud tollimaksud saab kohe tagasi, kui vedaja koos kaubaga riigi teisest otsast välja sõidab. Seega peab iga riigi jaoks olema juhil varutud eraldi summa. Kuna krediitkaardiga pole võimalik maksta, peab juht kaasas kandma suurt summat sularaha, mis muudab tema julgeoleku olematuks. Taoline veoskeem pole võimalik. Seda on Kasahhi peal korra katsetatud, kui IRU lõpetas sinna TIRide väljastamise. Riigi maanteeveod seiskusid selle tulemusena mitmeks kuuks.
    Eesti saatus sõltub ERAA suutlikust tegutsemisest -- tänasel ERAA üldkogul peab vastu võetama TIRi tagatisfondi põhikiri, lähikuudel sõlmitama kokkulepe kindlustusfirmadega garantiikirjade ostmiseks. Kui ERAA seda ei suuda, peavad rahvusvahelist transporti kasutavad Eesti firmad hakkama otsima kontakte välisvedajatega ning arvestama sellest tuleneva kõrgema hinna oma transpordikuludesse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.