• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 08.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autotööstus upitab magneesiumitootmist

Märtsi lõpul toimunud naftat eksportivate riikide (OPEC) istung, kus lepiti kokku vähendada toodangut 1,245 mln barreli võrra, ei ole andnud soovitud tulemusi. Aprilli viimastel päevadel tulid teated, et eelmise kokkuleppe kolm võtmeriiki, Saudi Araabia, Mehhiko ja Venezuela, peavad konsultatsioone toodangukvootide veelkordse vähendamise üle. Konkreetsetest numbritest pole veel midagi teada, aga ilmselt vähendavad kõik kartelli liikmesriigid mingi kindla protsendi senisest toodangumahust. Kui kõik õnnestub, peaks lepe saama allkirjastatud 22. mail Viinis toimuval OPECi korralisel kokkusaamisel. Toornafta hind reageeris esialgu uudisele mõõduka tõusuga. Nädala teisel poolel aga kokkuleppe perspektiivid ähmastusid ning nafta hind langes taas.
Mitmed autotööstuse gigandid on viimasel ajal teinud kas otseseid või kaudseid investeeringuid magneesiumi tootmisse eesmärgiga kindlustada tööstusele pikaajalisi püsitarneid. Magneesiumi kasutatakse kergete sulamite valmistamiseks vähendamaks sõiduatode kaalu. Seni on magneesiumi laiemat kasutuselevõttu takistanud metalli suhteliselt kõrge hind (umbes 2500 USD/t) võrreldes alumiiniumiga, autotöösturite ebakindlus tarnete pidevuse suhtes ning soovimatus uusi tehnoloogiaid juurutada.
Viimasel ajal on autöösturid oma meelt muutnud ning magneesiumile ennustatakse suurt tulevikku. Nii sai Ford Motorsist 90 000tonnise aastatoodanguga magneesiumiprojekti suurinvestor Austraalias, Volkswagen teeb koostööd Surnumere magneesiumitehasega Iisraelis, General Motorsil on pikaajalised koostöölepingud Kanada, Norra ja Venemaa tehastega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autotööstuse interventsioon magneesiumitööstusesse lubab prognoosida metallitoodangu olulist kasvu lähiaastatel. Metallitoodangut plaanivad suurendada nii «vanad tegijad» (Kanada, Iisrael ja Venemaa), kui ka uustulnukad (Island, Kongo ja Austraalia). Analüütikud prognoosivad magneesiumi kogutoodangu kasvu praeguselt 480 000 tonnilt 895 000 tonnile aastaks 2005, mis teeb aastaseks kasvuks umbes 14 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele