• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 09.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jalgpalli MM kui äri-show

Firmade tohutus huvis ei ole midagi imeks panna, sest kõik mängud kantakse televisioonis üle ja vaatajate arvuks prognoositakse 195 riigis 37 miljardit.
45 sponsorfirmat on jaotatud nelja kategooriasse. Esimesse kuuluvad rahvusvahelise jalgpalliföderatsiooni 12 ametlikku sponsorit, kelle seas on Adidas, Coca-Cola, Fuji, McDonald's ja Philips.
Kõik nad maksavad 150--200 miljonit franki, mille vastu nad saavad muu hulgas suure hulga pileteid ja õiguse kõigile 64 mat?ile kaks reklaamkuulutust välja panna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

MMi Prantsuse korralduskomiteel on kaheksa ametlikku sponsorit, nende seas France Télécom ja Hewlett-Packard. Nemad maksavad igaüks ca 80 miljonit franki ja saavad vastu pileteid ning võimaluse paigutada oma reklaamsilt staadionidele jalgpalliväravate taha.
Üheksa sponsorit, nagu Air France ja Michelin, on ametlike teenuste pakkujad. Nende sponsorsummaks on 12--15 miljonit franki, mis ei anna neile aga õigust oma reklaamplakatit staadionile välja panna.
16 firmat, kelle seas hotellikontsern Accor ja Yves Saint Laurent, on maksnud umbes 5 miljonit franki ja nendel on õigus pakkuda võistluste ajal oma teenuseid.
Peale nende on veel umbes 200 firmat, kellest 80% on Prantsuse ettevõtted, maksnud õiguse eest kasutada MMi ametlikku logo oma toodete turustamisel. Asjatundjate arvates ei aita logo neil eriti müüki suurendada, küll aga parandab see firma imagot.
Jalgpalli MM kujuneb ühtlasi kahevõitluseks maailma kahe suurima sporditarvete firma -- Adidase ja Nike'i vahel, sest osa võistkondi kannab ühe firma, osa teise firma särki.
Nii mängivad Prantsusmaa, Argentina, Horvaatia, Norra, Jugoslaavia, Rumeenia, Hispaania ja Saksamaa meeskond Adidase särkides ning Brasiilia, Itaalia, Holland, Nigeeria, Lõuna-Korea ja USA meeskond Nike'i särkides.
Kindlasti loodavad mõlemad firmad, et nad on vastamisi ka finaalis, mida prognooside kohaselt jälgib telerist 1,7 miljardit inimest. DI-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele